29 december 2007

Andra inlägget

Så, då har jag pulat lite med min lilla blogg. =o)
Försökt lösa lite frågetecken och så. *hihi*
Jaa, idag var det ju en jättetråkig dag! Regn, storm och åter regn! Megatrökigt! =o(

Imorgon har vi 6-årig förlovningsdag som vi vill fira. Hur vi skall göra det har vi inte bestämt än. Något gott att äta och så har jag köpt en liten present till min "lille" sambo! Han är bara 190 cm mot mina starka 160 cm!! *fniss*

Stickade mig en sjal i angora och silvertråd som blev himlans fin. Går att ha till både fest och vardag. Det roligaste i det hela var nog att min ena dotter ville ha en likadan sjal fast inte i angora och inte med silvertråd, utan bara i akryl. *s*



Fick ju även en megafin morris (morgonrock) av min kära svägerska i USA. Det var en morris med Betty Boop på! SÅÅÅÅ skön! =oD



Svart stickad mössa med häng

Garn: Nisse garn
Stickor: rundstickor 3,5
Antal nystan: 2
Lägg upp 120 m

Sticka resor 7-10 varv
Sticka slätstickning ca 25-30 cm, för mer häng, sticka längre.
När arbetet mäter 25-30 cm (eller så långt du vill) sticka ihop maskorna 2 och 2 = antal maskor efter 1 var = 60 m
Dra tråden genom resterande maskor och fäst den.

Färdig!

2 kommentarer:

Pärlmudden sa...

Betty Boop-morris, det var väl exakt rätt present till dig?!
Såg Betty boop-bh på ullared, men hade inte koll på din storlek... Emma tyckte vi skulle köpa den t dig.*fniss*
Ha det

Fira ORDENTLIGT!!! Det är ni värda
kramizzz

Smycka sa...

Söt hon e Emma! *hihi* Krama om alla där hemma!

Kramzi