5 januari 2013

7k igen

Japp, nu är det dags igen! 
Har haft ont i halsen i drygt en vecka och helgen 
innan nyår blev jag sämre. *hm*  

Ja, ja, var inte så kry som jag trodde när jag gick 
till jobbet den 2/1. Det var en efter en som föll bort, 
anmälde sig sjuka. Jag höll ut till lunch, sen gick jag hem. 
Hostig, ont i bihålerna och snuvig som bara den!

Det blev dock inte bättre utan sämre hela veckan. 
Kunde inte sova för jag hotade och det täppte till i näsan fast 
jag hade använt nässpray. Fick lite tips om mirakulixkur så jag 
införskaffade mig dessa två. Men de hjälpte mig inte så mycket tyvärr. 
Hade nog gått för länge. *hm*



Så i fredags fick jag en date med doktorn och fick
denna mirakulixkur istället. 
Efter att ha tagit hostmedicinen till kvällen somnade jag till slut och fick
sova i sex hela timmar! DET behövde jag!

Har bara ätit tetracyklinerna i två dagar så än så länge märks ingen skillnad.
Hostmedicinen ska jag ta ikväll också. Måste detta så jag
som vanligt hostat sönder stämbanden! Har fått tillbaka
"My sexy voice"! *hahaha* Mörk och raspig! ;)

 Hoppas att jag är tillräckligt frisk så jag kan jobba på måndag.

7k betyder sjuk. Förr, innan kalendrarna blev så stora hade jag inte så
mycket plats att skriva på så när jag var sjuk blev det 7k. *hehe*

Inga kommentarer: