26 oktober 2013

Första lektionen

 Nu är jag på min första kurs i lappteknik
med Drakar och Pinglor! ;)
Övre bilden är i symaskinen.
Mittenbilden är innan jag skär isär bitarna.
Nedersta har jag skurit isär bitarna.

 Första bilden:
Plattan och skäraren har jag köpt på Clas Ohlson,
och idag blev jag med en 6" linjal och en liten fyrkantig sak.
Andra bilden:
Här har jag precis sytt i några "plockepinn", men jag
kunde inte bestämma mig för om jag skulle ha
rött eller grönt så det blev både och. =o)

Nu är jag hemma och har sytt på fler "plockepinn".
Har även sytt ihop alla bitarna enligt mönster.
Och kikar man inte allt för noga så kan det kanske
se ganska bra ut. Men, jösses så snett och vint det är!!!

Mönster av Majas Paradis.

Måste bli mycket noggrannare till nästa gång!
Men nu har jag i alla fall rätt saker. =oD

4 kommentarer:

Maja sa...

Jag gillar detta!
Här ser du också vad vi menade med de gröna/röda "plockepinnen"!
Bra jobbat Ulrica!
Dags att vila nu!
Kram på dig!
Maja

Smycka sa...

Tack snälla Maja!
Behöver nog lite mer hjälp hur jag får ihop resten. Nu ser jag också behovet av en större platta. *hihi*

kram kram

Anonym sa...

Det blev jättefint tycker jag!
"Pingel-Mia"

Smycka sa...

Tack Mia! =oD