25 maj 2016

Tisdag 24/5 Blandat

Nu är den första miniponchon klar.
Man kan ha den när som, men tanken är att det 
är en vuxenkrage under jackan eller så på vintern.

Men är man frusen så är man och då kan man 
ha den precis när man vill! =o)

Och eftersom jag hade garn kvar så började jag på
en miniponcho till fast i en annan modell.

Den är inte riktigt klar än, men inte långt kvar.

Båda är frihandsvirkade.
Garn: Kauni/Aade Lõng från Estland
Virknål: 3,5

Igår måndag kom min ena dotter, Bea, ner från 
Stockholm med sin lille son Loke.

Idag frågade hon: - Mamma, jag vill sy ett par byxor
till Loke! Hur gör jag då?

Eh, djaaaa, har ingen aning! Har aldrig sytt byxor!
Men ja, ja, vi provar lite. Vi lade hans brallor på golvet
och så ritade vi av. Mene, eh, ja, vi gjorde som andra
nybörjare! Vi ritade med alla muddar också!
Bara för att var säkra menar jag!

Och som ni ser då blev de jättelånga! *hahaha*

Sen for vi på en liten turné till bland annat min
andra dotter, Erica, och hennes Leo för att fika lite.
Himla mysigt!

Sen ville Bea sy mer! 
OK! =oD

Mene jaaaa, brallorna blev ju typ längre och längre! *hahaha*
Och tillslut kom vi fram till att detta går icke!
Vi kapade alla tre paren och vips så blev de mycket bättre!

För att vara två nybörjare så tycker jag de är helt oki!
~  ~  ~  ~
Livet har sina upp och ner gångar!
Ena dagen lyckligt nygift och 
nästa dag är det operation!
För en vecka sedan opererade jag bort 
en liten tumör i mitt vänstra bröst.

Mår skit men tar en dag i taget.
Väntar på svar om den är god eller ond.
Och i sommar väntar 16-25 strålningar 
i antingen Borås eller Göteborg.

God natt alla fina!

Inga kommentarer: