26 maj 2018

25/5-18 Fredag Mixat

Onsdag 25/4
Idag hälsade jag på mina scrapsystrar
i Ulvåker. Hade inte med mig något men
de gav mig lite material så jag kunde göra ett kort.

Tack snälla ni!

Måndag 30/4
Idag fick jag för mig att jag skulle göra några skålar.
Jag hade köpt några singlar på second hand som
jag nu har gjort till små skålar. =o)

Himla roligt!

En bild för att visa hur "höga" de är.

Skålarna kostar 25 kr styck + porto.
Sålda: nr 5

Tisdag 1/5
Sytt en liten väska att hänga i hällor eller i ett skärp.
Man kan ha handarbete i den eller det viktigaste
när man inte kan ha med sig hela handväskan.

Görs på beställning.

Onsdag 2/5
Idag blev det buss till jobbet. Och då kan man ju
passa på att virka lite. *hehe*

Torsdag 3/5
Sydde en ny tunn bag.
Denna kan man vränga in i en ficka på utsidan
om man vill. Smart att ha med som en extra bag.

Pris 425 kr + porto

Lördag 5/5
Idag var det dags för lite sydate med mina
sysystrar! *hihi* Här är min packning.

Idag blev det en annan shoppingbag.
Det blev en med resår upptill.

Pris 425 kr + porto

Onsdag 9/5
Idag fick jag för mig att sy igen!
Hittade ett gammalt UFO (bild 2) som jag
sydde ihop även om den blev sned. 

Sydde sen den andra sidan av scraps och så VIPS
blev det en väska till mig! *hihi*

Gjorde en liten clownnäsa som knapp. =o)

Lördag 12/5
Idag blev det visst lite virkning.
Det blev en stor trekants sjal i mormorsruta.

Fredag-lördag 18-19/5
Nu var det äntligen dags för lite scrapmara
ute i Ulvåker på Altuna byggdegård.

Det är alltid så himla roligt och trevligt!

Här är första utmaningen.
Vi fick välja en bild på bordet och kortet 
skulle innehålla även två rosa blommor.

Så här blev mitt bidrag, ett kort med en twist.

Andra utmaningen var att tolka vatten.

Tredje utmaningen var att göra ett kort där ingen
sida fick överstiga måttet på 7,5 cm, alltså ett minikort.

Fjärde utmaningen var att välja mellan tre dies.
Jag valde en sko och lade till lite annat..

Femte utmaningen var att kortet skulle innehålla
3 brades (jungfruben). Med detta biddrag
vann jag lottningen. Så ett pris fick jag denna helg!

Eller ja, jag fick ju träffa alla mina fina
scrapsystrar också ju! *hihi*


Måndag 21/5
Jag fick en beställning på två kort som jag gjorde
idag. Kan tyvärr inte visa mer i nuläget.

Bättre bilder kommer senare.

Tisdag 22/5
Asså, jag vet inte vad det har tagit åt mig!
Jag fick lust att prova på mixed media! *haha*

SÅ himla roligt!
Detta är min första lilla tavla, 13*18 cm.
Använde limpistol för första gången och ja,
allt på denna tavla var för första gången. *hihi*

Måste säga att jag blev faktiskt riktigt nöjd! =o)


Onsdag 23/5
Idag har jag fått prova på att måla en 
enkaustik tavla! Detta blev resultatet!

Måste ju erkänna att jag blev väldigt nöjd även med denna!

Inga kommentarer: