13 januari 2020

13/1-2020 Sytt

10/1 Fredag
I fredags for jag ut till Hemslöjden i Lidköping
och Kerstin Edin för att utöka min maskinpark!

Det blev en Janome CoverPro 2000CPX.
Ska bli så spännande att sy på den! 

Det blev även en kantbandare och en ställning till kantbandet.

Och lite tråd blev det visst också! *hehe*

~   ~   ~   ~   ¤   ~   ~   ~   ~

11/1 Lördag
Helgen gick i tyg och symaskins tecken!

På lördagen, 11/1, var jag med några damer på Vuxenskolan i Skövde. 
Gruppen heter Syglädje Skaraborg inne på facebook.

Jag har räknat om ett mönster, förstorat det, och ritade
upp mönstret, klippte ut det, klippte ut tygets delar till babynestet.

Kom på att jag hade missat att köpa både band, snöre och fluff!

For till Tygposten på Norrmalm här i Skövde och köpte
både band och snöre.

~   ~   ~   ~   ¤   ~   ~   ~   ~

12/1 Söndag
Igår sydde jag hos Quilt by Kim i hennes butik här i Skövde. Jättetrevlig!
Det blev 4 mug rugs (underlägg till muggar eller ja, vad man vill).

De blev inte riktigt som jag vill, men de var roliga att göra.

Sydde en dekorsöm på kanten.

Hemma sydde jag ihop mitt babynest och sydde på
bandet på utsidan. Sydde även spåret till där fluffet ska in.

Beställde även åtta kuddar från IKEA som jag ska
använda för att dels fylla babynestet och en sovelefant.

Ska bara hitta ett bra mönster till ett elefanthuvud som jag
kan använda till sovelefanten.

Det är lilla Saga som ska ha den.

2 kommentarer:

Blog27999 sa...

Your Affiliate Money Making Machine is ready -

Plus, earning money online using it is as simple as 1 . 2 . 3!

This is how it all works...

STEP 1. Tell the system which affiliate products you intend to promote
STEP 2. Add some PUSH BUTTON traffic (it takes JUST 2 minutes)
STEP 3. See how the system grow your list and sell your affiliate products on it's own!

Are you ready??

You can test-drive the system for yourself risk free...

Blog27999 sa...

If you're attempting to lose kilograms then you certainly have to start using this brand new custom keto meal plan diet.

To create this service, licensed nutritionists, fitness trainers, and professional cooks united to develop keto meal plans that are powerful, suitable, economically-efficient, and satisfying.

From their first launch in 2019, 1000's of individuals have already transformed their body and health with the benefits a good keto meal plan diet can give.

Speaking of benefits: clicking this link, you'll discover 8 scientifically-certified ones given by the keto meal plan diet.