21 augusti 2008

Augusti-muddar Hand charmer Wollmeise

Här är mina Augusti-muddar, Hand charmer från Wollmeise.

Första bilden är rättvänd med tummar.

Garnet är från Elviras garn och hantverk, Tofutsies, 50% Superwash woll, 25% Soyasilk fibers, 22,5 Cotton och 2,5& Chitin.
Garnet är jätteskönt på kroppen och mjukt!

Skulle sticka en sjal först men ångrade mig som vanligt. *s*
När jag såg detta mönstret föll min tanke direkt på detta garnet och jag tycker att det blev bra. =oD



Andra bilden är "upp och ner".

Jag gjorde lite tokigt, också som vanligt.
Jag tog för små stickor och fick lägga till tre repetioner på varv 1-8 så det blev totalt 12 repetioner. De är liiiite tajta men funkar på mina händer. *hihi*

De var roliga att sticka men blev lite tjötigt med alla dessa button holes. *skrattar* Men, jag tyckte om att sticka dem!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jättefina! Jag försökte sticka ett par, men gillade inte "knapphålen".
Synd, för jag tycker dom är fina

Anonym sa...

snygga !
har provat att sticka dom ,men gått bet med beskrivningen,tolkar väl fel nånstans.........*ler*

Smycka sa...

mammapuhstickar:
De var lite tjatigt, men det gick ganska fort när man väl började. *s*

eva:
Vart är det du går bet? *hm* Kom på att det står att man skall lägga upp 9 maskor, men jag lade upp lika många som jag maskade av 8 st. Eller är det tummen du fastnar i? Jag tyckte att det verkade konstigt, men körde på precis som det stod. Och vips så blev de klara. *hihi*