21 augusti 2008

Osynlig, jag??? ;)

Ber om ursäkt för att jag varit osynlig ett tag. Tiden har bara runnit iväg och jag kom igång som bara den med mina Hand charmers. Har jobbat som bara den också. I måndags fick min kollega och jag förlängt med en månad hos kund! Jätteroligt! Vi trivs jättebra båda två!

Hoppas jag kan kika in här lite oftare nu, men min maskin tar såååååååå lång tid att starta! *megasuck* Husbandet har köpt en plattskärm till lilla mig! *jippi* Problemet är att den finns i Stockholm hos min lilla mamsing. *s* Men, min lilla mamsing och momo kommer ner till oss i oktober och DÅ får jag min lilla skärm. *hihi*

Glömde ju nästan att visa sjalen som jag skulle haft färdig till min lilla momo som fyllde 85 år den 5/8. Lade upp alldeles för få maskor och repade upp en bra bit när vi åkte upp 1/8. Lade upp 400 maskor och sen for det iväg. Virkade hela vägen upp till Stockholm, ca 3,5 tim. Virkade hela vägen ner till Skövde igen, igen ca 3,5 tim. Virkade ca 3 timmar hemma och fäste alla trådarna. Sen har "åbäket" inte kommit längre! *asg* Lilla momo vet inget om den, men nu har jag lagt ut den i halle för att försöka posta den i morgon. *fniss* Den mäter ca 2 x 2 m. Garnet heter (Schachenmay nomotta) Micro, 100% Akryl. Himla mjukt och skönt.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej vännen, hoppas allt är bra med dig! Du gör så mycket fint, roligt att titta in här. Ha det så gott! Hälsn Christin

Smycka sa...

HEEEEJ! Gu så roligt att du kikade in! Tack! Hoppas du trivs med ditt nya jobb och allt.

Kram
Ulrica =o)