9 januari 2010

Klart och på G

Detta är en ny tubhalsduk med en twist! ;)
Hoppas den blir bra! Det är grönt Tallingarn
som stickas på rundstickor 4,5.
Här är min bruna sjal stickad med ett tunn tvådtådigt ullgarn.
Ullgarnet hittade min lilla mamsing på en loppis.
Det var en jättestor härva.
Har fått ut minst två sjalar av den.
Kanten är virkad med ett glittergarn som går i
beige/ljusbrun/mörkbrun som är 100% aktryl tror jag.
Detta garnet hittade jag i Kärrtorp
uppe i Stockhom på en second hand
affär som Gengåvan i Skövde.
Stickad på rundstickor 5.

4 kommentarer:

Sunna sa...

Gud så fina sjalar du gjort och vilka garnfynd

Smycka sa...

Tack! Ja, ibland ska man ju ha lite tur också! *hihi*

Carina sa...

Jag gillar speciellt den där med twisten på. Är det något speciellt knep eller du bara snodde den när du började? En sådan skulle jag vilja ha och jag hoppas du lägger ut en bild när den är klar. Väntar med spänning på det.

Smycka sa...

Carina: Jag lade upp ca 280 maskro och snodde den innan jag stickade ihop den. Lovar att lägga ut en bild. =o)