11 mars 2010

Ikea och muddar

Idag har vi varit på Ikea i Jönköping, Husbandet, Bea och jag. =o)
Det tar ca 1 tim enkel väg.
Hittade två lådor i textilblanding som passade in perfekt i mitt nya fina kök.
Önskar att jag hade köpt två till för de skulle få plats. *s*
Nedan fina servetter. Gillar färgerna!

Det blev även en ny stekpanna med hög kant.
Jättebra! =o)

Det blev även en skärbräda att ha över diskhon.
Då kan man "gömma" saker där under. *hihi*
Även lättare att skölja av skärbrädan när man använt den.

Tänkte lite innan vi for att vad ska jag ha med mig. *hm*
Kom fram till att jag kan ta med mina nya Mrs Beeton.
Måste ju göra en till. *s*
Jag trädde 54 rocille pärlor i bilen, lade upp 108 maskor och
stickade första volangen.
Den blev klar på vägen ner.
På vägen hem trädde jag 9 större rocille pärlor,
lade upp 108 maskor, tappade 6 maskor
men lyckades fiska upp dem! *pust*
Hann även sticka ihop volangeran med ett varv.
Hann detta på 2 timmar.
Då är det ju sant att jag hann göra
ett par på tåget till Stockholm. *s*
Var lite osäker på tiden men 3,5 timmar
måste ju ha räckt för att få dem färdiga
med 25 varv i mudden. =o)
(Dessa har ca 45 varv i mudden.)
De är stickade i Indiecita som är
100% Alpaca fleece stickade på
strumpstickor 3,5 och 4.

Här är stora Zigzag också stickade i
Indicienta 100% Alpaca Fleece fast på stickor 2,5.
De ska bara sys ihop så är de färdiga. =o)

Inga kommentarer: