9 oktober 2011

Helgen

I fredags kom min lilla Mamsing och Momo ner
från Stockholm. Det var jättemysigt!
De hade beställt tacos och så blev det.
Himla mumsigt!

I lördags var det iväg vid 10-tiden till Gengåvan.
Där travade vi runt i ca 2 timmar inklusive en fika.
Det var lika trevligt som vanligt. Kom hem med lite
tyg och ja, precis det jag inte behöver! *hahaha*

Sen var det iväg in till stan, Commerce, där vi har Myrorna.
Efter en liten vandring där for vi iväg till Röda Korsets Kupan.
Var även ute i Väring hos GarnMalin. =o)

På eftermiddagen var det kalas.
Svärmors man fyllde år så vi for dit.
Här går generation 1 och generation 4 = Momo och Bea.
I vår släkt växer vi! Momo är idag ca 146 cm,
Mamsingen ca 158 cm, jag är ca 160 cm och
Bea är hela 175. =o) Kalaset var jättetrevligt med
Svärmors goda mat och bak! *mums*


Bjöd hem sonen på söndagsmiddag och han beställde denna mat:

Smörj en form, skiva en zuccini och täck botten.

Stek köttfärs med taco-krydda. Häll den över zuccinin.

Häll en potatisgratäng över.

Strö över ost, jag har riven taco-ost.

Ugnen är på ca 225 grader och ställ in formen i mitten.

När osten är lite färgad så är det klart! =o)

Dukat för fyra, Sonen, Bea, husbandet och till mig. =o)

Av min lilla Mamsing fick jag denna söta figur!
Buddha Young

I dag var det Skultorpsdagen uppe på Orkanvallen.
Det innebär loppis och lite annat skojsigt. Mamsingen,
Momo, Bea och jag for upp. Jag kom hem
med denna lilla låda, en glaslåda som jag kan ha
lite olika smycken i när jag är ute och säljer. =o)

Inga kommentarer: