15 januari 2012

Lördag + Söndag

Lördag

Så, nu åker den sista väggen i köket! =oD


Pluto gillar inte när Husbandet hamrar och slôr.
Han smiter in mellan benen för där är det tryggt!


Själv har jag packet väskan för en kväll i Karlsborg
på Fästningen hos Elin. Där ska Nettan, Maria, Eva,
Elin och jag ha tjej kväll! *jihooo*


Här förbereds maten.


Och så här såg matbordet ut när vi kom! =o)


Mumsig förrätt med baguette med kolliox i ugn. *mums*


Varmrätt med ungsgrillade grönsaker och potatis
serverades tillsammans med lövbiff och en lätt
ädelostsås. *mmmmm*


Fösta bagen från vänster är Evas, Sen Nettans,
sen Evas, sem mitt och mitt och mitt. *hehe*

Söndag

Och så här såg det ut hemma när jag klev in
genom dörren! Det var ett litet hôl i vägga!


Sett från köket. =o)


En svart tubis blev klar idag.

Och håller på med en beige tubis.
Den svarta är stickad i Drops alpaca och
den beiga i Indiecita alpaca fleece.
Båda är stickade med stickor nr 5.

4 kommentarer:

Eva sa...

härligt att få "rymma"fältet mitt i rivningsarb.

Rosenvante sa...

Men håller ni på att bygga om hela huset.

Smycka sa...

Eva: Ja, det var väldigt skönt! *hihi*

Rosenvante: Ja, fast en bit i taget. *ler* Nu håller vi på att göra klart med den nya köks-/vardagsrums ingången. Och så ska vi ställa kylen i den nuvarande ingången i köket. *ler* Långtidsprojekt. =o)

myzpyz sa...

jösses va ni (husbandet ;)) röjjer :)
kraMyz