23 november 2014

Fredag 21/11 och Lördag 22/11 Stickat och sytt

 
I veckan fick jag brev om Julstämningen som är i Karlsborg.
Så har ni inget att göra den 6/12 kl 9-16 tycker jag ni ska
åka till Karlsborgs Fästningskyrka och gå på julmarknad.

Där kan ni finna massor med fina julklappar och andra fina
presenter. Det finns även lite mat och dryck till försäljning.

Jag kommer självklart också att vara där, på våning 2.
Välkomna!

I tisdags efter träningen hos Shake It Now fick vi en
god shake som smakade äppelkaka med vaniljsås!

Köpte en sådan burk med pulver och gjorde samma hemma
och bjöd Husbandet på den. Mene, eh, han gillade den inte
alls som jag gjorde! *skrattar* Men, då blir det ju mer till mig!

Har även börjat på en nu tubhalsduk i torsdags med
garn som jag köpt hos Kicki´s Hobbysida.

Big Verona 100% akryl med stickor nr 5.

I fredags kväll föll inspirationen på och jag började sy
igen på mitt lilla projekt. Bilden högst upp till höger
sydde jag på en av syträffarna. Bilden till vänster
sydde jag hemma och den är kviltat nu. och Bilden
längst ner till höger är baksidan av bilden till vänster.

Fortsättning följer!

Idag var jag på syträff igen!
Lika roligt som alltid!
Det tråkiga i det hela är att jag inte fotat det
jag gjorde. Men lugn bara lugn det kommer!
Fast inte ikväll! =o)

Tidigare i kväll var Husbandet och jag bjudna på middag
hos Erica och Pontus. Tog självklart med mig lite stickning. 
Och jag fick expert hjälp! Himla bra där! *hihi*

Inga kommentarer: