23 september 2017

Fredag 22/9 Bilar, stickat och sytt

Lördag 16/9
Idag kom jag iväg till Gengåvan.
Och japp, jag blev med bilar igen! =o)
Nu har jag några stycken så mina barnbarn
kan bygga ett biltåg! *hihi*

Har kommit lite längre på en höstsjal.
Stickas i ull, Kauni, som jag köpt i Tallinn.

Måndag 18/9 
Nu har mina fina rosor stått över en vecka!
Två har ramlat av. *hm*

Tisdag 19/9 
Alla pratar om återvinning och spara på användandet
av plastpåsar. Vad är då bättre än att återvinna lite!?

Här är det två byxben och lite annat tyg.
Dekorationen är dekorsöm från symaskinen och 
handtagen har hällor så man kan trä en sjal eller
annat roligt igenom för att pimpa sin kasse.

Onsdag 20/9 
Man kanske har ett linne som man inte eller
något som barna har vuxit ur. Varför inte sy
en kasse av det! Litet linne kanske till frukt eller
något litet man ska shoppa. 

Även detta kan man pimpa som man vill.
Kanske brodera eller knyta en sjal runt.

Här är ett pennfodral eller ett vad-du-vill-fodral.
Man kan ju hitta på lite själv. Detta mönster
kommer från facebook och gruppen som 
tillverkar för välgörenhet.

Dessa återvinning kassar och pennfodral har jag
hittat på/provsytt för att inspirera besökare
från Sydafrika. Ge dem lite tips och idéer på
vad man kan göra eller varianter.

Min kollega och jag samlade på oss lite saker
och har idag fredag 22/9 suttit och arbetat
med dessa två fantastiska kvinnor!

ABF Skaraborg har ett samarbete med 
Klicka på länken för att få mer information.

Fredag 22/9
Idag när jag kom hem kände jag mig lite trött.
Så jag tänkte att jag slumrar lite i soffan i ca 20 minuter!

Döm om min förvåning när jag vaknar 3 timmar senare!
Jag var nog som sagt lite trött! *hihi*


Några citat: 






Inga kommentarer: