12 november 2017

Lördag 11/11 Blandat igen

Lördag 28/10 och Söndag 29/10
På lördagen var det ett stick och virkevent i 
Tibro med ABF i samarbete med 
Sånna Mohair i Tibro.

Och på söndagen var det det sista
stick och virkeventet för denna terminen.
Denna gång var det i Skövde med
ABF i samarbete med Garn & ved
från Mölltorp.
Nu har jag varit med på 4 event och
visat 1-3 olika tekniker på alla 4.
Väldigt roligt!

Tisdag 31/10
Idag var det den 1a föreläsningen av 3 med
Thomas Lundmark från EnergiLyfter
här i Tibro. Vi var på fritidsgården Dojan
i Tibro centrum och en journalist var där.


Detta är ett samarbete mellan alla 
studieförbund i Skaraborg och
här representerar jag ABF.
De två som står i mitten är från kommun.

Vi hade den andra föreläsningen den 1/11
på Ungdomens Hus i Tibro.

Lördag 4/11
Idag fick vi besök av Erica, Pontus, Leo och Lucas.
Himla mysigt med lite besök. =o)

Här är våra tre barnbarn.

Även lillsvåger med sina två barn Albin och Elsa kom.

Lillsvåger tyckte att jag såg blek ut och jag 
tänkte inte mer på det.

Söndag 5/11
Asså, HUR ont kan man ha!
Idag fick jag min mens igen och feber och dra mig baklänges!
Asså, det känns som om jag ska föda barn!

Måndag 6/11
 For till jobbet idag i och med att jag
har expedition i Tibro och Karlsborg
på måndagar. Kände att jag behövdes där.

Kanske inte det smartaste i och med 
att jag hade feber fortfarande.
Men när det var 1,5 tim kvar så var jag 
tvungen att fara hem!

Jag somnade inte förrän klockan 06,30
på tisdag morgon! 
FY FÖR BÖVELEN vad ont jag har! 
Asså jag var nästan på väg in till akuten!

Ja, jag har ringt till läkaren och jag har fått en
telefontid den 28/11! *hahaha* 
Ja, ja, det är i alla fall en tid!  

Har stickat lite mer på min megasjal också.

Onsdag 8/11
Tog mig till jobbet i och med att det var den sista 
föreläsningen i Tibro med Thomas Lundmark. 

Denna gången var det för föräldrar till Tibros 
ungdomar. Föreläsningen var på Biograf Vintergatan.

Väldigt intressant!

Mådde inget vidare men what to do!?
Bit ihop och kör! Det var mitt motto för dagen!

Torsdag 9/11
Idag åkte jag till jobbet igen men nä, 
när det var 1 timme kvar så for jag hem, igen!

Jag hostar och håller på så jag trodde jag skulle
kräkas på jobbet! Och DET är ingen hit kan jag säga!
Frös som bara den och inte konstigt när jag har feber igen!

Väl hemma så var det bara att fara och byta
däck på bilen så jag kan åka säkert!

Fredag 10/11
Idag var jag klok!
Jag var hemma!

Och tur var väll det! För kl 05,20 var jag tvungen
att springa till badrummet för jag vaknade av att
jag skulle kräkas! Fy för attan!

Men, jag klarade mig utan!
Fick dock sitta i badrummet i ca 30 minuter!

Hostar och hostar och ja, hostar!
Denna hosta har mitt Älskade Husband
fört över till mig snäll som han är!
Han har gått omkring och hostat i ca 3 veckor!

Försöker alternera med att sitta i min soffa som är en 
recliner som man kan ligga i och min sköna säng.

Grejen är den att när jag ligger ner så får jag kräk-
känningar och måste sitta upp. Så det är bara
att bulsa upp med alla kuddar jag har i sängen,
typ 1 jättestor, 2 normala och 1 pytte! =o)

Lördag 11/11
Jaa, idag var det dags igen dåra!
På morgonen for Husbandet till Shanghai igen!
Och lämnar stackars sjuka mig alldeles ensam hemma!

Hostan from hell är kvar men febern verkar
ha minskat lite i alla fall. En positiv sak i alla fall! =o)

Ja, ja, jag har fotat lite.
Här en blå/lila megasjal som mäter 430 cm * 80 cm.
Stickad i 100% ull. Kostar 500 kr + porto.

Har även fått klar den brun/bruna megasjalen också.
Den mäter också 430 cm * 80 cm och är stickad
i 100% ull. Kostar 500 kr + porto.

Har även stickat ett par grytlappar till mig i jul.
Det blev även ett grytunderlägg av 2 nystan.

Garnet har jag köpt hos Garn & ved i Mölltorp. 
Stickat/virkat i garn från Svarta Fåret som heter
Home Sweet Home. Detta garn kan man även
använda till makramé. Mönster finns 
på insidan av banderollen.

Inga kommentarer: