23 december 2017

23/12 Dan före dopparedagen...

Tisdag 14/11
Har sytt en prototyp till en variant av mag-/skärpväska. 
Blev helt oki. =o)

Min älskade restgarnsfilt i ull har växt lite. =o)

Fredag 17/11
En kasse av jeans och en duk.
75 kr + porto.

Här har prototypen fått en knapp.

En mag-/skärpväska på beställning.

Nya naglar.

Tisdag 21/11
Lite träning. 
Glasögonen immade igen när jag kom in! *hihi*


Lördag - söndag 25-26/11
Skövde scrap-mara. =o)

Två stjärnpannband på beställning.

Julkort
25 kr + porto.

Onsdag 29/11
Har köpt en bok! =o)

Ett kort som jag gjorde till min brors dotter Melissa.


Torsdag 30/11
Gjort lite macramé

Köpt en jättesöt snögubbe!


Lördag 2/12
Ett julkort på Ulvåkers scrap mara

Ytterligare ett julkort!
Blev så nöjd med detta!
Måste köpa dessa stämplar så jag kan göra själv!

Söndag 3/12
Fäster en massa trådar på olika arbeten
och syr fast märken.

En julstjärna i mitt syrum.

Mer macramé

Nåldynor
30 kr styck + porto.

Reflexmössa i ull
250 kr styck + porto

Reflexmössa i rosa akryl
150 kr styck + porto

Reflexmössa i svart akryl
150 kr styck + porto

Träning

Måndag 4/12
Månen lös jättestarkt när jag for till jobbet kl 7 på morgonen.

Månen lös lika starkt när jag kom hem kl 18 på kvällen.

Tisdag 5/12
Olika fleecefiltar
150 kr styck + porto.

Julstjärna i vardagsrummet

Macramé

Onsdag 6/12
Gjort ett kort på Ulvåker scrappen.
25 kr + porto.

Lördag 9/12
Tänkte jag skulle köpa ett nytt glasfusing smycke i år.
Tänkte även att jag måste ju "byta" färg och så.
Och, eh, jaaaa, jag lyckades inte så bra! *hihi*

Bild 1 och 2 hade jag sen tidigare.
Bild 3 var den jag köpte i år.
Gillar alla jättemycket!

Idag var det som sagt dags för Julstämning i Karlsborg igen.
Jag firar 10 år på denna marknad!

Köpte även en jättefin tovad nåldyna!

Söndag 10/12 Kina
Frukost på Landvetter

Flyger till Helsingfors i Finland.

Väntar på att få gå på planet i Helsingfors och flyga till Peking.
Virknålen är med! =o)

Isar av vingarna innan vi lyfter och far iväg till Pekin i Kina.
Denna virknål är berest! =o)
Kom med en tidning, varit i USA, tillbaka i Europa
och nu på väg till Asien!

Morgonen gryr och inflygning över Kina!

Utsikt från vårt rum på 17e våningen.

Denna sjal är också berest!
Köpt i Sydafrika, kom till mig i Europa och är nu i Asien.
  
11/12
Himmelska fridens torg.

Himmelska fridens torg.

Den förbjudna staden.

Den förbjudna staden.

13/12
Luciatåg? Helgon?

God middag, spagetti och köttfärssås med ett
glas rött vin, shiraz.

Utsikt by night från vårt rum på 17e våningen.

14/12 
Bell tower.
75 JÄTTEHÖGA trappsteg upp!!!

Bell Tower

Drum tower.
Minst 75 HÖGA trappsteg upp!
Plus ett gäng på utsidan.

Drum tower.

Ho-Hai Lake

Ho-Hai Lake

Jättegod mat på Le Cabernet

Olika fordon

Olika fordon

Åker tunnelbana

Utsikt från loungen på 19e våningen

Solnedgång på väg hem.
Virknålen fick följa med till Europa igen! *hihi*
 
En låg poloponcho blev klar på denna resa.

16/12
Hemma!

Söndag 17/12
Bättre bild på poloponchon i bomull.


Lördag 23/12 
Önskar alla en riktigt God Jul!






Inga kommentarer: