1 januari 2019

Gott Nytt År 2019

Gott Nytt År

Gjort på året 218
 Sytt
 Sytt och stickat/virkat
 Stickat/virkat och mixed media
 Blandat och scrapbooking
 Scrapbooking
 Srapbooking

Smycken (glasfusing i micro)

Nya skor
Köpt nya fina vinterskor. Fick 30% på priset!

Julafton
4e advent

Recept
Hemgjorda glutenfria köttbullar
1 kg nötfärs
1 stor/2 små gul lök
Majsströbröd
3 ägg
lagom med grädde
salt och peppar

Akut lösning av en tomte! *hahaha*
Hittade en urgammal mask och kläder som min
morfar haft en gång i tiden! Men det funkade!
Inga barn blev skrämda heller! *hahaha*

Tack min kära son för att du gjorde det!

Minsta granen med en pakethög som skulle
kunna vara högre än granen om vi lade dit alla.

Liten men naggande god!

Senare på kvällen avnjöt vi en härliga brasa!
Hög mysfaktor!

Söndag 30/12
Den 30/12 firade mitt älskade Husband och jag
vår 17e förlovningsdag. Älskar dig massor!

Instagram
Dessa var mina top nine (topp nio) som folk har gillat
under 2018. Sju bilder är från när vi var på Hawaii. *ler*
(Instagram: ulricawalthereson)

Julmarknader 
Först ut var Ruders Egendom i Tibro, 1a året för mig.

Sen var det 11e året på Karlsborgs Fästning.

Och 3e året på Forsviks Bruk.

Utmaningen Skatan från Quilterian i Luleå
Dessa grytlappar syddes först. Blev riktigt nöjd med dem.
Ett enkelt mönster som ser mer avancerat ut än det var.

Sen ville jag prova att sy en box. Använde både symaskinen 
och sydde förhand. Blev riktigt nöjd för att vara första gången.

Inga kommentarer: