30 september 2019

Måndag 30/9 Gummiapans mara i Trelleborg 2019

I fredags for Malin Ellegaard och jag ner till Trelleborg
för att vara med på Gummiapans scrapmaraton.

Nu har jag hämtat Malin och vi har packat bilen! *hihi*

När vi kom ner till hotellet för att checka in visade
det sig att killen som tagit emot Malins beställning
bara hade skrivit en dag, inte två! *hm*

Ja, ja, det löste sig så vi fick två dagar. 
Och när Malin sa priset hon fått så sa 
receptionisten att det bara var för en natt!
Mäh! Hon såg vår reaktion och kompenserade
oss med att ge oss 10%, och det var ju just!

Hon gav oss en NYCKEL till rummet!
Asså inget kort utan en NYCKEL! Öh, åkäj!
Vi kom in på vårt rum och det var fasiken ett litet rum.
Men men, vi ska ju bara sova där.
Gick på toa och nehepp! Spolningen var ju inte så roligt!
Provade två gånger och nej! Malin provade också men nej!

Vi gick ner igen och berättade vårt problem och 
receptionisten hittade ett annat rum, ett hörnrum,som
var lite större och hade en dubbelsäng. 

Rummet var bättre men toaknappen var ju halvt trasig!
Men det gick att spola! *hahaha* Lite lätt möggelvarning
i taket ovanför duschen och nä, det var inget roligt!

Men det var trevlig personal!
Rekommenderar dock en ansiktslyftning!

Efter alla turer på hotellet for vi till en
förfest hos Gummiapan i butiken!

Där fyndade vi lite grejs!

Nu köar vi för att komma in på Rotundan Parken.
Biljetterna hade vi med oss också. 
Det är en biljett per dag som man även kan vinna 
fina saker på.

Jag började dagen med att shoppa loss!
Vi blev bjudna på lite bubbligt vin och en liten godis
i och med att de firade fem år!

Det fanns fem butiker att hitta en himla massa
roliga saker i! Och ja, jag tror jag var inne där och
shoppade i minst fyra olika omgångar! *hahaha*

Mitt första alster blev ett kort
som det står Carpe Diem på.

Andra kortet blev ett bröllopskort.
Brudparet har Malin Ellegaard målat.

Ett engkelt julkort.

En älv- och drakkort.

Tyvärr så upptäckte jag att några av mina clear stamp
stämplar hade börjat att smälta! *suck* Ja, ja, det
kanske är straffet för att jag köpte dem billigt på 
Ali express eller Wish! Tråkigt var det i alla fall!
Fick slänga alla mina änglar och köpa nya!

Slutet på dag 1 så lärde Malin mig att göra ett album.
Så himla roligt att göra!
Här ligger det, redo att få sina "kläder" på sig.
Har i skrivande stund inte fotat det när 
albumet är påklätt! *hehe*

Och denna fina skylt missade jag dag 1! *hahaha*

Började även denna dag med shopping!
Som om jag inte hade fått nog dag ett! *hahaha*

Och där kom Malin springandes!
Ulrica vi ska på workshop nu!
Du får betala sen!
KOM!

Lämnade mina saker i kassan och kom
tillbaka när jag var klar och fortsatte.... =oD

Här ligger det material som man skulle ha på den
workshop vi anmält oss till. Vi trodde vi skulle göra en ask.

Det visade sig att det var fyra små askar i den stora!
Den var enklare att göra en jag trodde och rolig!
Den heter Drawer Box.

Efter den blev det att inviga en av mina nya änglar.
Blev nöjd!

Provade även min nya stämpel med trollsländor.
Glittrade till dem lite.

Åh! KOLLA! Jag vann! Roligt!

Nu var det dags att fara hemåt!
Bilen är fullare nu än innan! *hehe*

Var ju tvungen även på nervägen att fälla sätena!
Så mycket saker att ta med sig!

Vi stannade på Laganland och käkde lite middag.

Totalt denna helg har vi scrappat/shoppat i drygt 18 timmar 
och kört ca 90 mil! Idag måndag är jag trött men glad!

Trelig kväll!

Inga kommentarer: