5 maj 2009

Tallinn-resan

Här kommer lite bilder från Tallin.
Som ni ser hade vi tur med vädret, strålande solsken hela helgen!
Vår båt hette Baltic Queen och var jättefin!
Den har varit i trafik i ca 14 dagar så allt var nytt och fräscht.
Vi hade ingen suit denna gången, utan en A-hytt.
Vi tyckte det räckte denna gången, men liiite mer
utrymme hade nog inte skadat. *s*
Bortskämd!? Nähä!!! *hihi*


Ovan ser ni dörren in till toan och benen på Husbandet. *s*
Ovan är det "min sida" av sängen och spegeln.
Ovan ser ni en platt tv med kamera i fören på båten.
Det var riktigt trevligt!
Sen var det tre kameror som växlade seende
på båten vilket var jätteroligt att se när det blev kvällen! *asg*
Ovan ser ni vårt fönster! =o)

Del av ringmuren kring gamla stan i Tallin.
Man kunde nästan höra hur de sprang omkring där uppe i sina rustningar och allt!
Här var det ett torn som man kunde gå upp i.


Dag två åt vi en oxfilé som vi fick steka på
vulkansten med örtpotatis, sallad och dipp.
Det var jättesmarrigt!
Det röda vinet var också jättesmaskens!


Och så HÄR mycket garn fick jag med hem till mig själv! *jippie*
Måste ju erkänna att det såg ju väldigt sjukt ut när man klev av båten och alla andra bar på spritkassar och dyligt! Och här kom jag med en jättepåse med GARN!!! *asg*
Ja, ja, vi hade i alla faller jättetrevligt!
Vi åt gott, hade fint väder och mådde alldeles prima! =oD

8 kommentarer:

Marianne sa...

Ser ut som du haft en underbar resa. Vilka härliga garner du fick med dig hem.

Anna sa...

Verkar ha varit en ljuvlig resa. Och inte minst med tanke på de vackra garnerna du fick med dig hem!

kram

Sunna sa...

Jag är grön av avund

Katarina sa...

Jag är inte ett dugg avis....

Inge sa...

Oj, så vackra garner. Nu vill jag också till Tallinn... :)

Smycka sa...

Marianne: De är jättehärliga! Har nystat ett av dem och börjat på en ny sjal. *s*

Anna: Resan var helt ljuvlig och jag kunde handlat mycket mer om jag bara hade haft råd. *asg*

Sunna: *hehehe* ;)

Katarina: Na, na, na, na, na! *retas* =o)

Inge: Det var jättehärligt att gå in i Jollery-affärerna! =o)

Susilull sa...

Låter som en härlig resa! Och vilka underbara garner!! Jag vill oxå dit!!

Smycka sa...

Susilull: Det var jättetrevligt! De i garnbutiken var jättetrevliga också! Kunde köpt båda butikernas alla garner! *asg* =oD