14 juni 2009

Bilder från marknaden i Karlsborg

Här kommer äntligen lite bilder från marknaden i Karlsborg.
Så här fint såg det ut när solen var framme.
Detta är innan himlen öppnades totalt!
Här är det lite muddar, mobilfodral, Bratz-morrisar lite smycken.
Här är det smycken och en docka från Pärlmudden.

Här är systerpjs fina saker. Virkade små magneter,
virkade och sydda väskor, virkade armband, en
"lapp"-nalle.

Systerpjs virkade sjalar längst fram
och mina lite mörkare sjalar längre bak.
Skall-tröjan är Pärlmuddens.

8 kommentarer:

Cicki sa...

På sätt och vis är jag sugen att stå på en marknad igen men ibland känns det som det inte är värt besväret. Det är ju inte precis gratis att stå heller och då vill man ju veta att man får in pengar så det är lönt.

Smycka sa...

När det regnar är det ingen fart på köpandet tyvär! Men är det soligt och fint kan man sälja ganska mycket. En plats på 3 meter brukar kosta ca 300 kr. Och för de pengarna brukar man sälja, en solig dag. *ler* =o)

Cicki sa...

Här i stan kostar det drygt tusenlappen för ett bord. Det blir svårare att dra in den summan.

Smycka sa...

Jo, det är sant, men inte omöjligt! Men det känns ju som en redig "uppförsbacke" innan man ens har börjat sälja. Så jag förstår att man inte ställer sig vid ett så dyrt bord. Men, finns det ingen bygdegård som man kan ha både loppis i och sälja med några roliga kompisar? Så kanske det inte blir så dyrt. =o)

Cicki sa...

Det är på vårt hembygdsmuseum jag stått. Det är de som är så dyra. De är helt hutlösa. De t o m tog inträde till julmarknaden. Folk som kom var så förbannade så många struntade i att gå in så där förlorade vi många kunder. Så är det att leva i Stockholmsområdet. Här skor sig alla.

Smycka sa...

*hehehe* Varför tror du jag flyttade från stan!?! Nä, inte bara därför, jag fann ju faktiskt min kärlek här nere också. *s*

Jaa du, vet att mor min brukar stå på mindra typ basarer och så runt om där hon bor, söder om söder typ. Sen har hon haft trädgårdsloppis på landet. *hihi*

Jo, Stockholm är superdyra på allt! Tyvär! Hoppas du finner någon annan stans att stå någon gång. =o)

Cicki sa...

ja, jag har funderat på att dra mig söderut, typ Eskilstuna, Örebro eller nåt liknande.

Smycka sa...

DET tycker jag du ska göra! *kram*