3 juni 2011

Besök hos Dr Ny

Jahopp, då ha jag varit hos Dr Ny igen.
Bea följde med mig dit som moraliskt stöd. *hehe*

Jag visade Dr Ny mitt ben, inlägget här nedan
som visar hur mycket vätska jag har kvar i benen.
Hon vad mig sätta mig på britsen och hon "klämde" på
mina ben och såg att hennes fingeravtryck
stannade kvar. *hm*

Och svaret på min svullnade knoge förklarade
hon att en av riskerna när man äter vätskedrivande
medicin är att det kan stanna kvar gikt-kristaller.
Det är troligen det jag har/hade i min hand.

Jag ska i alla fall öka dosen från 25 mg till 50 mg
och se vad som händer.

Hon ska ringa mig om ca tre veckor igen för att se hur
det har gått. Den medicinen jag har är inte så stark för
hon ville börja och se hur jag reagerar.

Ja, ja, bara att vänta och se igen dåra. =o)

Inga kommentarer: