13 juni 2015

Lördag 13/6 Blandad kompott

Har ju glömt att berätta om i onsdags då "mina" barn och lärarna 
for till Stenstorp för att besöka Dalénium Sciens park.

Vi fick höra om Droppe och hans vänner.
Om hur Droppe hoppade ner från sitt moln till
hur han "dunstade" tillbaka till molnet igen.

Vi hade jätteroligt!

I onsdags gjorde jag även mina naglar.
De blev någon orange/röd färg med glitter
på tumme och ringfinger.

Kändes som en sommarfärg!

I fredags var jag ledig så då blev det en liten tur
till Elins Esplanad och självklart Wayne´s Coffee.

En hasselnöts latte tack! 

Köpte även dessa lampor på Rusta för 5 kr styck.
Men jag har inte lyckats få dem att lysa! *hahaha*

Och sen på eftermiddagen fick jag oväntat besök!
Nettan kom! Jippi! DET var SÅ himla mysigt!

Det blev lite drinki drinki och prati prati!
Precis som vi brukar göra! Om allt och inget!

Puss påre!

Idag lördag visade jag henne en liten te-bombsblomma
som Husbandet köpt i Kina. Den är himla vacker,
mene, nä, jag vill inte dricka téet! *hihi*

Vi fixade "riktigt" te och käkade frukost på altanen
i den sköna varma solen. Mums!

Och efter frullen kom sticket fram.
Det var ju även WKIP, World Knit In Public
eller vad det heter. 

Och sen så såg jag DET som inte får hända!
Hemska tanke! Jag hade tappat en maska!!!

DET händer inte ofta, men nu hade jag gjort det!
Och det var ju en bit ned också! *hm*

Ja, ja, fram med virknålar och virka upp bara!
Sagt och gjort, mene, jag var inte nöjd!

Och tacka fasiken för det när jag såg att jag hade hoppat
över någon tråd här och där! *hm*

Bilden ovan är gör om gör rätt! 
Och då hade jag kommit halvvägs i alla fall.

Och NU är jag nöjd! *hehe*

Stickas i Hallgårdens maskinspunna angoragarn
med stickor nr 6.
Mönstret är Dalbo Angora mönster.
hallgarden.nu/dalboangora.se

Och på detta så behöver man lite stärkande kaffe i solen!

Och på eftermiddagen kom sonen med hunden Leo 
på besök. Leo är så himla söt!

Önskar er en fortsatt trevlig helg!

Inga kommentarer: