15 januari 2018

15/1 Måndag

God fortsättning till er alla!

10/1 Onsdag
 Då jag har hållit på sen i mitten av oktober med dessa
dumma basilusker så jag ringde läkaren och bad om medicin!
 
 Läkaren var snäll och gav mig pencillin, hosmedicin
och nässpray! Nu håller jag tummarna att jag blir frisk!
Sitter just nu med en jättebihåleinflammation också!
Hövva!

14/1 Söndag

Den 27/12-2017 nystade jag en härva och 
började sticka på en megasjal

Den 8/1 hoppade kabeln ut från sitt fäste!
Jätteroligt! NOT!
Tur jag har snabblim! *hehe*
Bara att hålla tummarna att det håller också!

Den 14/1 blev megasjalen klar!
100% ull, mäter 480 cm * 70 cm.
Pris 500 kr + porto

När jag stod och sålde i Karlsborg i början av 
december så virkade jag detta pannband.
100% akryl
Pris 100 kr + porto

I lördags den 13/1 var jag på årets första syträff
med den andra gruppen. Vi var väldig många!
Himla roligt!


Jag bestämde mig för att sy en liten kasse. Och 
när jag skulle kvilta kom jag på vad jag hade glömt!
Mina kvilt-vantar!
Det är bomullsvantar med "antiglid" knoppar på.

Detta blev resultatet!
Kassen mäter ca 18 cm * 25 cm, handtagen ca 22 cm långa.
Inga fack!

Pris 250 kr + porto

Syglädjen höll i sig till söndagen!
Efter att Husbandet for till Kina för att jobba igen så
"försvann" jag in i syrummet i några timmar!

Och när jag kom tillbaka så var denna lilla 
kasse klar! =o)

Kassen mäter ca 20 cm * 25 cm, handtagen ca 18 cm långa.

Pris 250 kr + porto

Jag har fått lagar hovar också!
Det blev en vante och ett bandage! *hihi*
Ägaren Loke blev nöjd i alla fall! 

Träning
Igår 14/1 provade jag på vårt nya gåband och
det fungerade alldeles utmärkt!

Det gick inte fort, men vad kan man begära
av en som knappt rört på sig på flera månader
och som knaprar på pencillin! *hahaha*

Idag 15/1 körde jag på gåbandet igen!
Idag kändes det mycket bättre så jag provade att
gogga (gå + jogga) lite och det gick det också!

Men, jag får nog skynda långsamt så jag inte 
sabbar något genom att gå på för hårt, som vanligt!

~   ~   ~   ~   ¤  ~   ~   ~   ~

Tyckte att denna var lite rolig!
Jag tycker att jag smyger med saker,
medans mitt Husband har full koll
på vad jag har! *hahaha*

Eller ja, nästan i alla fall! =o)



Inga kommentarer: