11 september 2018

11/9 Tisdag Handarbete

Fortsatte mitt prövande med krokning i söndags och
denna gången med minskning. Ser bra ut tycker jag.

Sydde även denna scrapbag i söndags.
Det är restbitar (scraps) som jag använt här.
Bara sytt ihop dem som de såg ut i stort sett.

Denna ska stå på ABF Skaraborgs kontor
i Mariestad och förhoppningsvis locka andra
till att vilja sy. Lapptekni, kviltning eller annat roligt.

Igår måndag sydde jag ett fodral till korkar,
långa virknålar som man har när man krokar
även kallat Tunisisk virkning. 

De är lite längre än vanliga strumpstickor
men kortare än vanliga stickor. =o)

Detta är en beställning.

~   ~   ~   ~   ¤  ~   ~   ~   ~

Igår hade jag ingen feber när jag vaknade så jag for till jobbet.
Var ingen hit men jag höll ut.
Lite lätt feber när jag kom hem dock.

Idag var jag lite trött så jag hann inte känna efter
hur jag mådde eller så. Vaknade av att mitt Husband
frågade: - Älskling, ska du inte gå upp idag?
Var på jag svarar att jo det ska jag och fick se 
hur mycket klockan var, 06,25!!! *HÖVVA*

Jag brukar ju gå upp kl 06,00!!!
ÖKAAAAAAA!!!!
Så när klocka var typ 06,45 var jag klar att fara till jobbet!

Och på jobbet blev det inte bättre precis för då kände
jag hur jag egentligen mådde!
Inte så bra!

Så ja, jag blir hemma imorgon!

Inga kommentarer: