16 februari 2020

Kort till min svärson Nicklas 




Kort till min dotter Beatrice 




Kort till en kollega




 Virkat två tubhalsdukar i 
90% återvunnen bomull och 10% polyester 




Tovad bag 
För flera år sen stickade jag en väska efter
mönster från GarnMalin i Skövde.

Det som var kvar var att sy fast handtagen och tova.
Och DET tog tydligen mycket lång tid! *hahaha*

Nu är det gjort och jag blev mycket nöjd.

Sytt till Saga
Jag har sytt ett babynest till.

Blev ok tycker jag.

Sydde en löstagbar del i nästet som man kan
ta bort och tvätta.

Fyllning runt om är från kuddar köpta på IKEA.
Botten och den löstagbara delen är ett
täcke som är vikt några gånger också från IKEA.

Temat för Saga är elefant så jag sydde en sovelefant.
Mönster är från Dandelion Design.

Förvaringar  
Jag har provat att sy lite förvaring också.
Denna ska hängas med verktygen i.

Baksidan

Sydde i ett band för clips.

Hela hjärtat med allt i får plats i denna.

Lätt att frakta med sig grejer.

Lite mindre förvaring lagom till tygsax.

Gjorde några mindre också.
Passar till lilla saxen, virknålar och pennor.




Modifierade hjärtat lite.
Köpte en ram från Gengåvan som jag tänkte
att den kunde hänga på och som man 
kan ställa bredvid sig när man syr.

Har dock lite problem med måtten! *hahaha*

Tror dock att det blir bäst om man syr rektangulärt och inga hjärtan!


2 kommentarer:

Blog27999 sa...

As reported by Stanford Medical, It's in fact the SINGLE reason women in this country get to live 10 years longer and weigh an average of 42 lbs lighter than us.

(Just so you know, it has totally NOTHING to do with genetics or some secret exercise and really, EVERYTHING around "HOW" they eat.)

BTW, What I said is "HOW", and not "what"...

Click on this link to discover if this brief questionnaire can help you release your true weight loss potential

Blogger sa...

If you're looking to lose weight then you certainly need to start following this brand new personalized keto diet.

To design this service, licensed nutritionists, fitness trainers, and cooks have united to develop keto meal plans that are effective, convenient, economically-efficient, and delicious.

Since their launch in early 2019, hundreds of clients have already remodeled their figure and well-being with the benefits a proper keto diet can give.

Speaking of benefits; clicking this link, you'll discover 8 scientifically-certified ones offered by the keto diet.