2 november 2008

Gjort i helgen och lite annat

Den 6 september var jag ju på bil-rally. Vi hade som sagt jätteroligt. Mer info finns här.
Så här kan man också äta Pringles. *hihi* Som sagt det regnade den dagen. *ler*

Här rullar jag slalom med ett däck som jag skruvade loss. Däcket försökte rymma, men jag kom ikapp det. *hehe*

Här skall jag försöka skruva fast det igen. *asg* Ja, ja, kan ju säga att jag inte fick den snabbaste tiden, men jag kom runt och vi fick några poäng tror jag. *fnissar* Som synes så var det blött denna dagen, inte bara i strupen utan även ute. *s*
* * * * * * * * *
I helgen fick jag nog dille tror jag! Jag sydden en vardagsrumsgardin av ett tyg som legat i två år tror jag. *ops* Det blev även en lång och bred duk till mitt gamla linneskåp med lite spets på. Tyvär ingen bild på den.

Här syns min sänghimmel som jag sytt och lite av de två lager med madrassöverdrag som jag sytt en gång i tiden. Kappan längst ner är mörkgrön och mellan madrassen har fina rosor och ränder på sig. Tyget är jättefint, men ja, jag ser, det låter inte speciellt vackert. *asg* Får se om jag kan finna någon bild på det också någon gång.

Sen blev det två nya megaörngott till våra stora kuddar, ett litet till min snuttekudde och fyra i normalstorlek med en rand spets på. Sen blev det även två påslakan. Värst vad jag fick gjort idag då. *hm*

Sen blev det även en liten duk med spets på till mitt lilla nattduksbord. *s*


5 kommentarer:

Nina BF sa...

'Det kan man kalla kreativitet! Himla kul med ett "nytt" sovrum!

Anonym sa...

Hihi, anknäbb *ler*

Jättesnygg sänghimmel, tänk om man kunde sy ändå är urusel på det...

Min dotter är duktig hon fick en symaskin av oss för 2 år sedan när hon fyllde år men inte har hon tid att sy åt mamma inte *Suck*

ha det så gott/Kram

Smycka sa...

nina bf:
Japp, det är jätteroligt! Sen har jag ställt in olja i flaska med pinnar i från Parylite eller vad det heter som luktar mullberry. =o)

dockmamman:
Har även en ljusslinga som ligger i himlen, men den är tyvär trasig. Det blir jättemysigt när man har släckt ner allt och bara den lyser. =o) Jag kan bara sy raksöm och lite ziggzagg. *hihi* Improviserar gör jag också! *asg* kramkram

Anonym sa...

Snyggt!

Smycka sa...

Tack!=o)