7 september 2008

Bilrallyt

Igår for jag iväg till lilla byhålan Karlsborg för att möta upp med mina syrror! =o) Vi for iväg till Motorgårn vid 12-tiden för att byta till vår cabbe (som inte var nercabbad som tur var *s*), men den hade inte kommit än. När den väl kom packade vi in oss och for iväg! *jippie*

Majja var chaufför, Colabruden var DJ, Cherookee var kartläsare (asg) och jag skulle skriva våra svar på frågorna. Vi tog oss namnet "TWISTED SISTERS"!!! Det var fem olika manövreringar som skulle göras genom banan och 15 frågor skulle besvaras.

Vill bara tillägga att kartläsaren hade lite problem ibland med höger och vänster vilket är vanligt för Cherookee och mig. *s* Och så glömde hon ibland att säga till när vi skulle svänga! Tur var att vår chaufför Majja var vaken och såg pilarna om vart vi skulle. *hihi* Vi körde dock aldrig fel!!!

Första manövern var det chauffören som skulle kasta pil genom bilrutan. Första pilen träffade faktiskt tavlan som hade en massa spelkort uppsatta men inget kort dock. Andra pilen "fastnade" uppe i dörren/fönsterkarmen!!! *asg* Men sen for den iväg som en jaaaa, typ 15 POÄÄÄÄÄNGARE!!!! Max-poängen!!! *YES* Dutti Majja!!! Behöver jag säga att första pilen var gul, den andra var röd och den tredje var blå? Vad blir de? DJUUUUUURÅRDEEEN!!! =oD SKÅÅÅÅL PÅ OSS! *s*

Andra manövern var stövelkastning till en tunna. Cherookee kastade och fick nästan i två, men ack, det blev 0 poäng här. TRÖST SKÅÅÅÅL! *s*

Innan vi kom fram till den tredje manövern var det lite långt så det bidde lite mycket skååålande och fnissande. Ty blåsorna blevo också fulla! *hm* Toa?! FANNS JU INGEN!

Tre brudar fick springa låååååångt ut i skogen för att finna en gran som vi kunde ta skydd bakom! (Kan ju meddela att vi var inte de enda som sprang ut i skogen!!) *ler* Och vem katten sa att vi skulle springa i skogen innan vi åkte!? Jag hade ju som vanligt inte varit smart att ta på mig helt låga skor som typ gympadojjer, utan näää, jag skulle ju ha mina svarta pupper med en mini klack på!!! *daaaa* Fick ju för fn springa på tå i skogen! *asg* Ja, ja, det är ju typiskt jag! Optimist som trodde att jag skulle klara resan utan något stopp! *hm*

Tredje manövern var det "byta däck, slalom, sätta på däcket" som gällde. Och vem fick göra det då!? Moi! *s* Togo på mig handskarna (eller vad de kallas) haffade fällkorset och snurrrrrrade till uta bara fn på de två muttrarna. Av med däcket för att rulla det igenom banan. Men va nu då! DÄCKET BÖRJADE JU SKENA! Fick springa ikapp det och visa vart vi skulle springa och sen kom vi fram till "andra sidan" där jag skulle sätta på däcket igen. Fick ju inte upp det så vi fick hjälpa varandra! *s* Fick dit de två muttrarna och färdig! Ingen fullpottare här inte, men 5 poäng i alla fall. *asg* SKÅÅÅÅLLLL PÅ OSS IGEN!

Iväg igen till den fjärde manövern. Här skulle föraren köra en slalombana med bilen utan att röra konerna och sen skulle Majja stanna med kofångaren mellan en vit markering och en kon utan att röra konen! KLART HON FIXADE DE!!! 15 poäng till oss igen!!! SKÅÅÅÅL! *iiiihaaaaa*

Sen kom vi till den femte och sista manövern och vi undrade vad vi skulle göra. Det var ingen manöver utan en koll på om det fanns varnings triangel och fällkors i bilen. Vi hittade bara varnings triangeln och fick i alla faller 12 poäng!!! *iiiiihhaaaa* SKÅÅÅÅL IGEN!

Trots regnrusket var det 38 startande bilar! Och när alla kommit i mål och alla tipskuponger var rättade blev det prisutdelning! Och helt plötsligt hör vi TWISTED SISTEEEERS!!! *QUE* Vi kom 6a, 7a eller 8a av alla dessa startande! *IIIHAAA* Vi valde en låda med chips, ostbågar, jordnötter och en del annat som vi kunde ha nytta av på vår lilla förfest. *s*

Sen for vi hem till vår femte syrra som hade lagat middag till oss! *söt du e!* Käkade middagen som var köttfärspaj som var jättemumsig. Sen iväg hem till Majja för att fixa till oss och mera skååålande. *s* Sen kom det lite folk och förfestade med oss och sen bar det iväg i två bilar till Motorgården igen. OBSERVERA att förarna var nyktra!!! =o)

Där var det fullt ös, på Motorgården asså, med live-musik. Senare på kvällen hamnade Cherookee och jag i baren. Vi jobbade! *fniss* Vi sålde som bara den! Det var jätteroligt! Sen slutade bandet att spela och alla skulle hemåt. Vi gick hem, tog 10-15 min bara. Var hemma vid 4-tiden och i säng vid 4.15-4.30. MYCKET trötta var vi! MEN dock helnöjda med hela dagen!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej hopp !
Har skickat en utmärkelse till dej
om jag inte minns fel så finns du med i två

Marianne sa...

Det låter som du haft en kul dag. Jag har gett dig en utmärkelse på min blogg.

Smycka sa...

Tacka snälla ni! =oD