27 oktober 2008

KSS = Kärnsjukhuset i Skövde

Hopp, idag for jag iväg till 7khuset KSS för koll på min lilla knödel. Det var inget roligt alls! Först kikade Dr nr 1 ner i halsen på mig, dels på knödeln och sen på stämbanden. Sen for han iväg och hämtade en kamera som skulle ner i min lilla näsa!!! *hövva* Fick bedövnings-spray i näsan 3-4 puffar och det kändes lite konstigt. *hm* In med kameran i näsan och FYYYY va läbbigt de va!!! *örkelljunga*

Sen ville han konsultera med en äldre kollega då min Dr nr 1 var nybörjare eller vad man skall säga. In kommer Dr nr 2 och pillar på knödeln lite och mina kräxreflexer gjorde sig till känna igen. *grrr*

Dr nr 2 säger att det inte är någon fara utan detta är vanligt. *pustar ut* Om man tar ett stort M och ställer det på högkant med topparna in mot kinden, då får man fickor som mat och annat kolliox kan fastna i. Då kan det även bildas en liten hinna över som gör att det ser ut som en, jaaa knödel. Den är helt ofarlig men kan smaka illa och det kännas konstigt.

Sen säger Dr nr 2 att jag har tre val tror jag:

1. Peta hål på den själv med en sked eller liknande.
2. Beställa tid för lokalbedövning och "uppskärning" av knödel
3. Operera bort halsmandlarna (vilket Dr nr 2 inte tyckte var nödvändigt)

Vad gäller min käke skall de skicka en ny remiss till käk..... någonting för att de tror att jag kan behöva en bettskena på nätterna. Och Dr nr 2 frågade vad lungröntgen sagt och jag sa att ingen har röntgat mina lungor. Så en lungremiss skall jag också få för att utesluta lungingflammation. *megasuck*

Satt nyss och kikade på Netdoktorn och fann denna sida: http://www.netdoktor.se/?_PageId=17554&Question=21116#[21116]

4 kommentarer:

Pärlmudden sa...

Tycke rinte du ska peta hål på den själv, det låter otäckt!
Hoppas du får hjälp snart!
Kram Kram

Unknown sa...

Lycka till! Du får trösta dig med nåt lyxigt när du är färdigbehandlat nåt lyxigt garn eller choklad;o)

Anonym sa...

Huvaligen, en kamera i näsan det låter inget trevligt...

Hur gick det på marknaden var det mycket folk?

Lycka till/Kram

Smycka sa...

pärlmudden: Har försökt några gånger själv, men kräk-reflexen sitter ju där också. *hm*

eldstickan: Jo, DET skall jag göra. *hihi* Blir nog något garn sulle ja tro. =o)

dockmamman: Nä, kameran genom näsan ner till stämbanden var inget jag rekomenderar! *fuj* Det var inte så mycket folk på marknaden, men den är ju väldigt lokal. *ler* =o)