19 maj 2012

Lördag


 I torsdags var det god mat! Fläskytterfilée, kokt broccoli 
med gräddstuvade belugalinser.

 
 Igår blev bakstycket klart på min lilla håriga väst. ;)  
Jag stickade som vanligt helt fel när jag ska följa mönster! 
Skrev på facebook och de vänliga själarna på online stickcafét 
hjälpte mig att få upp ögonen, tack för det! 
Bakstycket skulle inte stickas i mönster! *skrattar* 
Ja, ja, inte nog med det, igår när jag stickade på det ena 
framstycket och efter fyra av fem mönster läste jag
innantill igen. *hm* Skulle visst stickat i 22 cm innan jag
gjorde mönster. Åh vojne!
Bara att repa och sticka baklänges, igen! *skrattar* 
Nu är jag på rätt köl igen. *ler*

Mönster är Drops 126-16, garn Drops Symphony, rundstickor 5.

 Idag var jag på Gengåvan! *jippi* DET var länge sen! 
Men, det var en snabbtitt! 
Skulle kolla om de hade en stor kastrull och det hade det! =oD

 Hittade en på 15 liter! Den borde räcka att laga mycket mat i!

Idag gjorde jag två nya armband med rött i. Blev nöjd!

3 kommentarer:

myzpyz sa...

massa kramar till dig :)

Nina BF sa...

det där med att sticka efter mönster förstår inte jag - man hittar ett mönster, läser och förhoppningsvis förstår det och sen stickar man ändå nåt helt annat! märkligt...

häftigt att du har octagon-porslin! trodde det var försvunnet för länge sedan! kram =o>

Smycka sa...

Tack myzpyz =o)

Nina: Ja, jag har redan tröttnat! Har gjort bakstycket och en bra bit på ena framstycket. Men nu står det still. *haha* Gillar de porslinet. Lite annorlunda. ;) Kram kram