5 maj 2012

Tova-kurs


Den 28/4 var jag på en liten tova-kurs som hölls 
av en tjej som heter Tamara.
Det var väldigt roligt!

Jag gjorde en liten påse med blommor på, 
skulle föreställa tulpaner, 
och två blommor som man kan dekorera väskor eller
hårspännen med. Eller något annat.

 Så här ser påsen ut inuti.

När vi skulle sluta fick vi köpa lite ull och då blev 
denna till hemma. *hehe* Den är mindre än den ovan. 
Tänkte man kan ha den till en liten smyckespåse 
eller till hörlurar i väskan. Ska sy på ett snöre 
på båda påsarna som man kan försluta.


Försökte att dekorera den med lite silkestrådar jag köpte. 
Men fick dem inte att fästa. Kanske jag broderar dem
 med ullgarn för att behålla naturligheten i den. 
Nästa får jag använda ullgarn till kanske. 

Ja, ja, jag har inte gett upp än. 
Vi använde både bubbelplast, tvål, vatten 
och handdukar. Och självklart sax, nål och tråd.

Inga kommentarer: