7 maj 2008

Hemlis4 - svar

Så, jag gjorde det, jag anmälde mig till Hemis4! =oD

1. Vilken sorts garn tycker du mest om? (Ull, akryl, bomull osv.) Är det något material du absolut inte tycker om?
Jag tycker om att sticka i det mesta garnerna. När jag stickar med pärlor går det bäst med tunna ull-garner typ Alpaca eller akryl typ Piggelin. För att sticka fina sjalar eller halsdukar tycker jag det är roligt med mohair. Jag brukar köpa garnet för jag tycker det är en härlig färg eller ton.

2. Vilka är dina favoritfärger?
Svart älskar jag. Blått, grönt, lila och rosa är vad jag kommer på nu. Melerade är helt oki också.

3. Är det någon färg du absolut inte tycker om?
*hm* Svårt, tycker om de flesta.

4. Vilken sorts stickor tycker du bäst om/använder du helst? (Trä, metall, plast? Rundstickor, raka, strumpstickor?)
Jag stickar helst med bambu, sen plast och stickar jag med strumstickor känns det tryggast med metall. Har provat ebenholtz och tycker de är trevliga. Domino-stickor är också bra då de inte är så långa.

5. Hur länge har du stickat? Anser du dig vara nybörjare, avancerad eller mittemellan?
Jag har stickat sen jag var ca 9 tror jag. Men har haft uppehåll i flera år. Men tycker vällan att jag är en lat avancerad eller så kanske jag är mittemellan.

6. Dricker du kaffe? Te?
Jag dricker mest kaffe, Lövbers Lila eller Gevalia. Är jag på ett fik blir det ofta Latte eller om jag är ute på restaurant blir det jättegärna Caffedom! Dricker te ibland.

7. Är du allergisk mot något?
Nej

8. Vilken slags musik tycker du om?
Är allätare! Rock, pop, disco mfl. Har lite svårt för jazz måste jag erkänna, mest för att jag inte förstår musiken.

9. Favoritgodis?
Älskar saltade cashewnötter, chokladöverdragna jordnötter/hasselnötter. Naturgodis. Älskar även Anton Bergs hasselnöt/mandel med överdrag av choklad och en krispig lila/gul/vit/rosa överdrag av något.

10. Håller du på med någon annan "skapande hobby", förutom stickning? (Spinna, scrapbooking, virkning osv.)
Jag gör smycken, virkar, syr raksöm och zick-zack och har börjat med tittskåp.

11. Vad tycker du är roligast att sticka? Mössor? Sjalar? Tröjor? osv...
Är lite av en periodare. Gör det som faller mig in, men tröjor har det inte blivit på några år.

12. Prenumererar du på någon sticktidning?
Nej, bara på Allas.

13. Har du något drömprojekt på önskelistan?
*hm* Hade tittskåp på förra omgången, men det har jag börjat med. Kanske att lära mig mer om tittskåp.

14. Använder du pulsvärmare/handledsvärmare? I så fall, vad är ditt handledsmått?
Jag använder det när jag är fusen. Handledsmåttet är 16 cm.

15. Tycker du om att sticka pulsvärmare?
Ja, det är roligt. Både med och utan pärlor.

16. Stickar du sockor?
Har nog aldrig stickat "riktiga" sockar med tå och häl. Bara stickat "spiral-sockar".

17. Vad har du för fotstorlek? (T.ex. längd, omkrets på tjockaste stället.)
Fotstorleken är 37,5. Vristen 24 cm, underfoten och upp 25 cm, "runt trampdynorna" 22 cm. Jag har höga och breda fötter.

18. När fyller du år?
4 april

19. Stickar du med pärlor?
Ja, det är jätteroligt.

20. Vilken slags böcker (ej stickning) läser du helst? (Deckare? Fakta? Romaner?)
Jag läser gärna detektivromaner, sann-historier, lite om häxor typ Sagan om ringen/Isfolket/Moder jord, Fader jord, Min bror månen eller vad de heter.

Inga kommentarer: