25 maj 2008

Tova ull, sticka och annat

Så, nu är det helg igen. Hinner ju inte att vara här så mycket som jag vill. *suck* Ja, ja, får vällan kika in lite då och då.

Igår klippte jag hela baksidan. Det var jobbigt då vi varit lite lata och det har regnat så gräset var lite högt. *hm* Men nu är det fint! =oD



I veckan har jag försökt mig på detta häringa med att tova ull! Jag har aldrig gjort sånt förut. Men nu har jag köpt lite ull och en tova-nål. Gjorde ett litet löv skall det föreställa och sydde fast lite pärlor på. Det blev faktiskt sött om jag får säga det själv. Sen försökte jag mig på något som jag inte tänkt ut innan. Sydde på en massa glittriga genomskinliga pärlor och ja, det är något. *haha* Idag försökte jag mig på ull och vatten. Får se vad det blir! *asg* De ligger just nu på tork.



Dessa maj-muddar var inte min grej denna månaden. Känner inte lugnet inom mig för att sitta och koncentrera mig på mönstret. Men, det är ju egentligen inte svårt. Men, men, får se om jag blir klar. *hm*



Idag for husbandet, ena dottern och jag iväg och köpte en garderob på Jysk till henne. Hon ville ha den i vitt men det skulle vi får beställa så det blev en i bok för 900:-. Sitter och försöker sätta ihop den också, men tänker samtidigt att dotra kunde ju faktiskt vara med själv! *morr*

Ja, ja, jag kanske skall ta och packa ihop allt som hänger på tork nere i mitt lilla krypin och packa om det lite smartare än förut. *s* Se, det finns alltid något att göra. *hihi*

1 kommentar:

Unknown sa...

Du har väl sett att jag utmanar dig? Eldstickan