22 juni 2008

Gjort i helgen =o)

Först böjrade jag på de andra varianten av juni-muddarna, Daisy Stitch Hand Warmers, från The Purl Bee. De var roliga men inte bra för mina händer. Jag kniper förmycket med fingrarna känner jag. Får se om jag får dem klara. De stickas i Nissegarn, 100% Akryl. Tog de BÄSTA färgerna jag hade hemma! *DJURGÅÅÅÅÅRN*







Sen jag sett vad Pärlmudden handlat på Elviras garn och hantverk ville jag också ha! =o) Köpte Tofutsies, 50% Superwash woll, 25% Soyasilk fibers, 22,5 Cotton och 2,5& Chitin. Känns väldigt mjukt. Använder min gåva från Garntussen, Addi rundstickor i storlek 3. Är inte riktigt nöjd med mönstret, får nog köpa ett nystan till och göra en "riktig" sjal. =oD






När jag bläddrade bland mina mönster fick jag se en virkad sjal som jag tyckte om. Köpte ett nystan Big Verona, 100% Akryl, på Axvalla marknaden som kom till användning. Virkas med virknål nr 9 så det är lite stora maskor. *hihi* Riktigt roligt att virka igen, det var länge sen. =oD






Sen har jag lagt upp ett album som de flesta har, ett Flickr. Blev lite tokigt men, det få vara så tills vidare. =oD

2 kommentarer:

Nina BF sa...

Den där sjalen känner jag igen! Undras om inte mönstret liknar det jag använde lite, http://www.garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php?d_nr=102&d_id=36&lang=se, och i såna fall blir det helt underbart i det garn du valt! Lycka till!

Smycka sa...

Ja, det är den, men jag gjorde helt fel och måste repa upp allt och börja om från varv 2 eller 3. Min ser jättekonstig ut. =o( Den skall ju vara "knölig" i kanten, men min är rak. *suck* Ja, ja, den var i alla fall lätt att göra. *ler*