7 juni 2008

Marknad på Fästningen i Karlsborg 6/6 del 2

Karlsborgs Fästning 6/6

Då var man ytterligare en erfarenhet rikare! =oD
Strålande solsken hela dagen, LITE kontrast mot Axvalla marknaden som regnade bort. *s*

Här är en del av skyltningen. Det var svårt att fota allt, men jag försökte i alla fall. Förra gången missade jag det helt. *hihi*







Här är mer skyltning och en jättebra bild på trappan som mitt husband snickrade ihop till mig. Den är jättebra! Jag är så nöjd med den!







Här är min svarta mixade låda med memory-armband och -ringar, mobilsmycken och två armband längst ned.







Här är min vita mixade låda med olika örhängen, berlocker till halsband eller vad man vill, väsksmycken och en brosch.






Här är berlocker gjorda av snäckskal, silvertråd och olika pärlor. Jätteroliga att göra. Hade en berlock som var gjord med tre snäckskal, den var jättesöt.











Här är två av de långa kedjorna med berlocker som jag hade med. Det var många som var intresserade av dem. =oD









Här är min sko fylld med handvirade silverringar med en stor pärla. =o)












Här är mina silverhörhängen med sötvattenpärlor och swarovskikristaller. I bakgrunden syns mina silverörhängen med Hematit (blodsten).








Mina "guld" örhängen. Inte äkta! ;)
De svarta och cerisa längst ned och de gröna längst upp till höger är swarovski.


Här är en del av det stickade och sydda som jag har. Har kommit fram till att det inte syntes så bra i min fiffiga korg så jag tog ut mina mobilfodral/-strumpor, muddar, pulsvärmare och stickmarkörer och lade dem direkt på bordet. Då syntes de bättre. Det var många som var och kikade på de skruvade sockarna. *s* Många av de äldre damerna kände igen mönstret och lös upp vid något minne de hade. *ler*
Kontentan av det hela var att det var jätteroligt att vara där. Pärlmudden kom på besök och det gick förbi en massa som jag kände i lilla Karlsborg. Min älsklingskompis Cherooke var med och hjälpte mig upp med mitt fina party-tält och massiva trätapetbord. Sen höll hon mig sälskap till och från då hon fick springa till sin lilla släkting och hjälpa henne också. Sen hjälpte hon mig att ta ner allt. Det var en låååång med megatrevlig dag. TACK Cherooke!

4 kommentarer:

Pärlmudden sa...

Hej vännen!!
Det var kul att se dig i Karlsborg!! Hoppas du sålde bra. Tyckte mest att dolk gick o kollade, man såg sällan någon som handlade, tyvärr.
Du hade som vanligt en massa fina saker!!
Ses på tisdag!
Kram kram

Smycka sa...

Det tog en liten stund att spräcka nolla i och för sig, men sen rullade det på. Fick "möblera om" flera gånger. *s* Det var jätteroligt!

Kramkram =o)

Anonym sa...

Vad mycket fint du har gjort. Jättekul att få se.

Smycka sa...

Tack! =oD
Allt fick jag inte med och det blir inte alltid så fina bilder när jag, mästerfotografen, är igång. *s* =o)