14 juni 2008

Juni-muddar med mera

Så, då har jag försökt men inte lyckats! *suck* Jag vet inte vad jag gör för fel, men några ankfötter fick jag inte! =o( Här en bild från ena sidan.





Här en bild från den andra sidan. Jag skall göra dem i ett annat garn, kanske de blir bättre. Denna repade jag upp. =o(
Detta härliga Drops Alpaca, 100% Ull i lila har jag fått av Garntussen i Hemlis3-paket. =o)




Istället dök jag på det ena mönstret för Juni-muddar, Dödergöks. De var jätteroliga att göra! =o) Det behövde jag när jag inte lyckades med Maj-muddarna. Fick ju även användning av min fina lilla hemgjorda markör också! *hihi*








Dessa är stickade i Järbo Garn Fuga, 50% Ull och 50% Akryl. Dessa är gjorda exakt enligt mönstret. =o)
Använde stickor nummer 5.








Här är det färdiga paret utan något störande element med. *ler*









Sen satt jag och letade garn till Maj-muddarna och hittade detta fina garn, Debbie Bliss, 80% Baby Alpaca, 20% Silk. Detta fina garn fick jag av Eldstickan i PIF paket. Tack igen Eldstickan! =o) Fick åter användning av min fina lilla stickmarkör. =oD







De är jättesköna på! Mjuka och gosiga. Dessa lade jag till tre maskor på "handleden" för att förlänga dem lite. =o)
Använde även stickor nummer 5 till detta paret.







Här är "namnlappen" till garnet. *s*
Jättehärligt garn! =oD











Gjorde även en mobilstrumpa i spiralsocks-modellen. Här visas att även en Nokia får plats. *hahaha*

Tänk vad man kan få gjort bara man sitter ned och kikar på lite fotboll och gör något "nyttigt" samtidigt! *asg*

Juni-muddarna gjorde jag när jag kikade på Sverige-Spanien. Mobilsockan gjorde jag klar igår. Har inte kunnat sticka så bra på ett tag då min högra handled och tumme strejkat. =o( Men NU gick det bra. *yes*


Sen har jag sålt mina svarta pärlmuddar med röda och gröna hjärtan på, fått en beställning på en berlock i blå-snäckskal, beställning på sjalnålar och en beställning på en fotlänk. DET känns jätteroligt! =oD

6 kommentarer:

Susanne Karlsson sa...

Sååå mycket fint du gjort. Kul "grej" till mobilen. Kanske jag också gör något till min gamla mobil under någon fotbollsmatch.
Kramar & sommarhälsning från Susanne =)

Smycka sa...

Det är jätteroligt att göra olika strumpor i miniatyr. *s* Har gjort flera med pärlor i också. =oD Kan du inte sticka pyttestrumpor till dina gummor kanske? *ler*

Tomtan sa...

Har stickat dessa sockar i fullstor storlek, å de är de bästa sockar jag har!!! Djävlades en hel del med majmuddarna själv men helt plötsligt så gick det!!! Vet inte vad jag gjorde för fel, trodde jag gjorde likadant varenda gång *ler* Försök igen!!! //E

Smycka sa...

Jag har stickat sockarna, spiralsockarna, i full storlek också. De är jättebra. Det är så roligt när äldre damer kommer förbi och de fastnar direkt vid sockarna. *ler* Det kommer upp något minne hos dem och de ler stort.

Har gett mig på muddarna igen med ett garn som inte är luddigt och som jag lätt kan "sticka baklänges med". *s* Och faktum är att det gick bättre denna gången. =oD

Nina BF sa...

Läckra muddar! Snacka om kreativt tv-tittande! Alltid kul o se variationer på Pulsklubben men jag tycker att det ser ut som om ankfötterna var där. Kolla igen! Kram

Smycka sa...

Jag ser inga! =,0( Ja, ja, jag har i alla fall repat upp dem och stickat färdigt en av två muddar i ett annat garn. *s*