28 juni 2008

Juni-mudd Daisy stitch hand warmers och sjal

Så, då var de äntligen klara! =oD
Daisy Stitch Hand Warmers, från The Purl Bee. Stickade i Nissegarn, 100% Akryl. *DJURGÅÅÅÅÅRN* =oD






Detta mönster var inte det bästa för mina stackars händer, men skam den som ger sig! De blev ett par till slut, dock lite kortare som vanligt. *s*









Sjalen blev jag inte nöjd med heller! =o(
Jag gjorde helt fel, jag slutade i sista mönter delen i kanten istället för att sluta i näst sista. *hm*

Mönstret är som Ninas hörna säger från Garnstudion.
Kommer att repa upp denna och virka den igen för mönstret var inget avancerat. =o)
Garn: Big Verona, 100% Akryl

5 kommentarer:

Nina BF sa...

Vad fina dina muddar blev! Jag har bara lyckats med en rand i varje färg, tycker det var så himla hårt att sticka och jobbigt att hålla rätt på färgerna. Man kanske skulle testa i enfärgat, mjukt garn? Är du Djurgårdare... =)

Nina BF sa...

Så dumt! Nu såg jag att det stod i den färgade texten... Fniss

Smycka sa...

Japp, Djurgårdare i fotboll och hockey! =oD

Jag tyckte att det var jättejobbigt att sticka, men envis som jag är så tänkte jag att det är ju bara liiiite till så är de färdiga. *s* I början tyckte jag det var ett krångligt mönster, men sen när man gjort ca tre varv så var det inga problem. =o)

Anonym sa...

Härligt med färger!

Smycka sa...

Det tyckte jag också. *hihi*