14 september 2008

Tittskåp

Här är mitt Hobby-skåp. Har inte kommit så långt, men fick lite "lust" idag och gjorde lite saker.

Översta hyllan representerar sy. Här gjorde jag tjockare tyg-rullar och lade dit två nålar. Här finns nu: Tre tyger, ett strykjärn, en symaskin, en uppsättning med trådrullar, en sax och två nålar. =o)
Andra hyllan representerar smycken. Här gjorde jag tre ställningar att hänga smyckena på i 8 mm silvertråd. Sen hängde jag på ett litet hjärta på silverhalsbandet, men det syns inte på denna bilden. I asken har jag några små-pärlor som jag tror att jag skall lägga ut emellan smyckena.
Hylla tre representerar stickning. Än så längen har jag ca fyra härvor och ett sticke. Är inte helt nöjd med hyllan, men mer inspiration och idéer kommer hoppas jag.
Sista hyllan representerar min virkning. Kom på att jag har ju virkat en hatt i tunt garn som jag skulle klistra upp på en magnet som man kan sätta på exempel kylskåpet. Den fick hoppa in här. Sen skall jag såga av en eller flera riktiga virknålar och lägga in. Kanske jag påbörjar en liten duk som får ligga med virknålen i sig som ett pågående arbete. *ler*

Här är gröna skåpet som jag fick i födelsedagspresent med lite innehåll i. *s* Den är ca 7 cm djup, ca 20 cm hög och ca 29 cm bred. Har inte provat min vagga och dylikt i den än, men hoppas att den passar här. Om den gör det måste jag gå på jakt efter tapet, golv och/eller färg. =o)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Halloj!
Det var väldans vad du är mångsidig!!! Hoppas att allt är väl med dig!

Denna helgen har vi "Slöjdvandring & Skördefest" - hemslöjdsföreningarna i några kommuner i Bohuslän är arrangör. Så vi har öppet hus i ljusaffären & några andra slöjdare visar upp sig hos oss. Tyvärr är mina föräldrar på semester så jag har själv ansvaret för helgen. Det blev lite mycket, så jag har fått hjälp av Sofia Dafgård med sambo. Vi har suttit hela dagen & gjort smycken. Riktigt kul att ha kommit igång igen! ´
Ha det bäst! Hälsa familjen!
Kram /Annica

Pärlmudden sa...

Hej vännen!!
ses vi på cafet på tisdag??
Hoppas allt är bra med dig!
Kram Ann-Louise

IC sa...

Vill bara säga hej!
Och tacka för inspirationen att påbörja en egen blogg, ic-pyssel.blogspot.com

Dina tittskåp är jättefina, har haft funderingar på att göra sådana själv. Har en hel del miniatyrer, småkrafs och saker som kan användas till tittskåp om man klurar och har lite fantasi.

IC från orientfesten

Smycka sa...

annica: Hoppas att allt gick bra! Krama om Sofia från mig och hälsa du också.

pärlmudden: Japp, vi sågs i tisdags och förhoppningsvis även den 14/10. *s*

ic: Tack själv! Fick denna länken till ett miniatyrforum som är jättetrevligt: http://www.skalaminimal.se/forum/phpBB2/