13 september 2008

Sjukling och lite alster

Fick ju en massa restgarner med mig hem från min lilla Mamsing när jag var uppe i Stockholm sist. Då kom dessa två delar fram. Tänkte att jag skulle göra ett par grytlappar, men inte fn tänkte jag på att garnet kunde ta slut! *hm* Så här ligger FRAMSIDAN! Får kika om jag har annat garn så jag kan få ihop en baksida också. *s*



Sen blev det en liten gästhandduk. *ler* Vet inte vad det är för garn, men antar att det är bomull eller något.









Sen blev det en mobilpåse av garnet från Elviras garn och hantverk, Tofutsies, 50% Superwash woll, 25% Soyasilk fibers, 22,5 Cotton och 2,5& Chitin. Den blev med lite picotter. Virkade ihop långsidan och kortsidan och tyckte att den såg "naken ut". *s* Stickor nr 1,75 användes och en passande virknål.








Fann ett gult, ljusgrönt och ett mörkgrönt garn som jag virkade ihop till en lååång grytlapp med "fickor" Den fick också picotter på kanten. Tjock och bra blev den. Den skall lilla Mamsingen få.



Här blev det en sjal. Garnet heter Cotton Brusk Novita of Finland. Håll i er nu: 36% ull, 5% mohair, 22% bomull, 12% viskose, 21% akryl och 4% polyamid. *pust* Stickor nr 8 användes här.


Det räcker till och med till en halsdukstub också! Här använder jag rundstickor nr 9. Hårigt är det i alla fall. *hihi*





Av detta garnet, Big Verona, 100% Akryl, blir det också en halsdukstub. Köpte faktiskt ytterligare ett meganystanAxvalla marken som var 30/8 för jag tänkte att jag skulle sticka en sjal och vet att ett nystan inte räcker. Men sen flög det in i skallen att jag skulle göra en halsdukstub istället. Om jag är velig?! Hepp! ;) Här använder jag rundstickor nr 6 och stickar resår, r, a, r, a osv. *s*


Jag har varit hemma onsdag, torsdag och fredag och varit megaynklig! Feber, snuva, ont i halsen och hostig! *staaaaackars lilla mig* ;) Men nu mår jag bättre! Ingen feber, lite snuvig men hes och hostig. What else is new! *haha* Menar att alltid när jag blir förkyld sätter sig baciluskerna alltid på stämbanden! *daaaa*
JOOOO, min bossProffice ringde och sa att vår kund ville förlänga mig och min kollega ytterligare en måndad, oktober ut asså! JAAA svarade jag! *s*

1 kommentar:

Susanne Karlsson sa...

HALLÅ DÄR ;o)
Sååå mycket fint du har gjort sedan jag tittade in här hos dig. Blev nu lite sugen själv på att göra lite nya grytlappar. Krya på dig och må så bra du bara kan i förkylningstiderna, aaatchooo prosit.
Kramar från Susanne