19 oktober 2008

Long time, no see igen! *suck*

Hopp, det är bara att erkänna, jag har inte varit här inne på ett bra tag igen! Anledningen är den att jag fortfarande inte mår bra. Som ni kan läsa den 4 oktober så fick jag några meduciner. Jag trodde att jag inte mådde så bra av "sjukdomen", men det visade sig den 8 oktober när jag höll på att svimma på jobbet och mina kära arbetskamrater släpade iväg med mig till vårdcentralen i Mariestad. Där konstaterades att jag inte tålde den ena hostmeducinen, Mollipect. *suck*

Ja, ja, mådde i alla fall bättre när jag slutade med den! Men den envisa hostan och "knödeln" fanns fortfarande kvar. Var på vårdcentralen här i Skövde igen den 10 och varken hosta eller "knödel" hade tagit åt sig av pencillinet! DAAA! Läkaren sade till mig att jag skulle höra av mig igen ifall det blev någon förändring i munnen.

Nu börjar det att kännas konstigt i munnen på vänstra sidan, som om man har varit hos tandläkaren och fått bedövning som håller på att släppa. *hm* Jag ringde till vårdcentralen den 14e för jag ville prata med min läkare. Här är det nu så att en syster eller liknande svarar i telefonen och hon var ju bara heeeeel rubbad för att uttrycka sig milt!!! Jag blev jättearg! Jag fick inte prata med min läkare och hon försökte att ställa en prognos utan att ens ha tittat på mig! *megamorr*

Ringde igen den 15e och fick prata med en annan syster som förstod att jag blev arg igår. Den nya systern gav mig en tid så jag fick träffa min läkare. Nu är det totalt fyra läkare på vårdcentralen som kikat på min tonsill och "knödel". NU skrevs det en remiss till KSS, Kärnsjukhuset i Skövde. Fick för övrigt ytterligare en ny meducin som jag håller på med.

Blev hemma i ytterligare två dagar, fortfarande utan röst. Kan ju förövrigt tala om att jag nu har varit utan röst i tre veckor! *huhu* Svärmor damp ner och kikade även hon ner i min hals och talade om med "hela handen" att jag skall ringa till KSS imorgon och kolla att min remiss kommit in. Och det kommer jag banne mig att göra, för nu är jag trött på detta!

Stod i alla fall på Skultorps-dagen den 12e i blåsten med kära Mamsingen och lilla Momo. Tack för hjälpen! Förtjänsten var inte stor, men bättre än noll kronor. *s* Foton kommer.

Hav tålamod! =o)

2 kommentarer:

Marianne sa...

Tänk att det skall behöva ta sån tid innan man får hjälp. Hoppas att du får komma till sjukuset snart.

Krya på dig!

Smycka sa...

Jagade både 7khuset och vc förra veckan och det gav nog resultat. För i fredags ringde 7khuset och sa att min remiss kommit in och att de hade ett återbud imorgon 27/10 kl 14. Jag kommer sa jag! *s*

Tack!