4 oktober 2008

Smycken och lite till

Hej på er! Nu har jag inte varit här på länge igen. Tiden räcker helt enkelt inte till alltid. Förra veckan var jag uppe i Stockholm igen på kalas hos en kär gammal vän. Det var jätteroligt! Dagen efter när jag skulle åka hem trodde jag att det var dubbelbokat. Men ack vad jag bedrog mig! När mitt Husband och jag bokade biljetter backade vi en gång och då hoppade datumet bakåt också! *megasuck* Det var alltså fel dag jag åkte på! Men, men jag fick åka med utan att betala extra vilket var skönt. Fick även sittplats till Hallsberg där vi fick meddelande om att loket var trasigt och vi var tvungna att byta tåg. På vårt tåg var det redan mycket människor och det var ju inte mindre på det andra tåget. Hade i alla fall turen att få sitta till Skövde och kom bara 30 min sent. *skrattar*

I början av september var jag jättedålig, snuvig och hostig som bara den. Var hemma 2-3 dagar. Sen försvann snuvan, men hostan har varit kvar hela tiden mer eller mindre. Men i söndags hostade jag bort mina kära stämband igen! *grr* Smakade var och kolliox i hela munnen och kände på onsdagen att nu var måttet rågat igen. Jag gick hem efter ca 5,30 tim. Dagen efter gick jag till Farbror Doktor och han gav mig meducin och sa att jag hade akut bronkit (luftrörskatarr). *suck* Ja, ja, nu har jag i alla fall pencillin och 2 hostmediciner igen.

Sen skulle jag ut på datorn idag och då ville den inte alls vara med! *morr igen* Husbande fick meka lite och vips så blev jag med nytt tangentbord! =oD

Igår hade jag ångan uppe och jobbade lite med pärlorna i alla fall. Det har inte blivit så mycket med det sista tiden. *hm*
Här är det fyra armband med mer eller mindre hängen och två berlocker i röda snäckskal. Skall ha med mig dessa och allt nedan till Skultorpsdagen (en liten marknad) den 14 oktober.

Gjorde även fyra långa halsband med olika kedjor och pärlor. Blev nöjd med arbetet.

Lite närmare bild på "hängdelen".

Här blev det ett två-radigt hematithalsband med ett fint toggel lås.

Sen håller jag på att sticka tre par muddar med uddar. Bra rimmat va! ;) Har sticket ett par som skall sys ihop och har stickat den ena mudden och en halv av den andra. Har ett par kvar att sticka.
Har även fått beställning på ett par pärlmuddar i alpaca, ett mobilfodral med pärlor och en halsdukstub. *ler*

Inga kommentarer: