14 december 2008

Sjal

Jag påbörjade ju en sjal i 2-trådigt ullgarn. Stickade ett eget mönster på stickor 5 tror jag det var. Jag blev väldigt inspirerad av Malins maskor och stygns sjalar att jag härmade henne lite.
Jag virkade en kant i Puddel runt hela sjalen.
Ullgarnet är mörkbrunt och puddelgarnet är lite rödbrunt. Jag tycker att det blev väldigt fint tillsammans! Grejen är den också att jag hade ju hoppats på att jag skulle få den färdig antingen till Karlsbort eller Julstämning här i Skövde, men ack nej! Här blev vi klara EFTER allt, typ på kvällen den 13/12! *suck* Ja, ja, bättre sent än aldrig! =o)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jättesnygga dina naglar blev, önskar att jag också kunde ha långa naglar med när jag sparar mina naglar så går de sönder hela tiden...

Önskar ett gott nytt år/Kramar

Smycka sa...

Har haft långa naglar så länge jag kan minnas. Kan inte vara utan dem istället. *s*

God fortsättning på dig!
Kram Ulrica =o)