28 juni 2009

Mer färdigt och på stickorna

Så, då var ytterligare en sjal färdig.
Dessa kallar jag för Regnbågssjalar. =o)
Det är fortfarande ullgarn från Tallin stickade
på Knit picks rundstickor nr 5.
SÅLD!
Sjalen ovan blev väldigt liten så jag förlängde
den lite men glömde fota den. *suck*
Den är förlängd med mer lila och lite blått.
Som det ser ut längst ned på sjalen slutade den också.
Det blev även en med "blommig" kant. =o)
Här lite färg i färg. *s*
Syns nästan inte vars kanten är. *hihi*

Hade redan nystat nästa härva.
Denna härva är lila/rosa/vinröd. Jättehärlig!
Denna kommer bli i massor av trekanter i sjalen.
Syns lite dåligt nu, men får fota undertiden jag stickar. *ler*

Har inte kommit så långt nu för jag har bland annat bränt fläsk på altanen. *s*

Jag har sålt båda grön/rosa sjalarna, en röd/brun med blommor på
och den övre av Regnbågssjalarna.


Sjalarna kostar 99:- styck + porto.

De är inga megasjalar utan mer att ha på axlarna och värma skuldrorna.

6 kommentarer:

Cicki sa...

Det är verkligen underbara dessa regnbågssjalar. Otroligt vackra. Synd jag inte är en sjaltjej annars hade jag köpt, men jag har så mycket sjalar liggandes som jag aldrig använder.....:-)

Pärlmudden sa...

Vad mycket fint du har fått klart!!
Hoppas du hittar till Kbg nån gång under semestern. Fast du vet väl reglerna när man besöker nån i husvagn? Vill man ha fika har man med sig fikabröd. ;)
HA det bra!!
KRAM

Anna sa...

enormt vacker färgövergång på regnbågssjalen!

Hur har du det nu i sommar?


kram kram

Angel.Pearls sa...

Gillar dina regnbågssjalar skarpt!//Eva

LenaL sa...

Sicka färger, helt underbart!

Ha det så jättegott!

Smycka sa...

Cicki: Jag är ingen sjaltjej heller, men de är roliga att sticka. *s* Jag försöker lära mig att använda sjal. *fniss*

Muddis: *hihi* Ska se vad som blir av. *fniss*

Anna: Tack! Det är så bra med dessa garner för de "sköter sig själva", färgövergångar och så. *hihi*

Angel.Pearls: Tack! =o)

LenaL: Tack! Jag älskar garnerna jag köpte i Tallin! =o)