4 juni 2009

Sjalar

Här är mina fem sjalar som jag stickat med garn från Tallin.
Måste säga att det är ett helt underbart 100% härligt ullgarn s
om jag aldrig trodde att jag skulle sticka i!
Jag tycker ju inte om ullgarn ju. *hihi*
Alla sjalarna är stickade med rundstickor nummer 5.

SÅLD!
Ovan är min första sjal i det röda garnet.
Den var stickad i rätstickning, men tyckte den
såg lite tom ut så jag satte dit några blommor
längst ner på snibben. Denna mäter ca 200 cm
mellan kanterna och är ca 65 cm hög.


SÅLD!
Ovan sjal nummer två i det röda stickades
i rätstickning med ett hålmönster i mitten.
Köpte ett organzaband och trädde i.
Sjalen mäter från sida till sida ca 210 cm
och i mitten rakt upp ca 62 cm.

SÅLD!
Ovan är sjal nummer tre i samma röda nyans.
Denna stickades i rätstickning med hålmönster i
ytterkant och trädde med organza hela vägen runt.
Den mäter ca 185 cm mellan vingspetsarna och
ca 70 cm från mitten och upp.

SÅLD!
Ovan är det ett grönrosa-melerat garn.
Tyckte färgen var jättehärligt!
Sjalen är rätstickad med ett slätstickat V.
Den mäter från sida till sida ca 160 cm och
från snibben och upp ca 65 cm.
SÅLD!
Ovan är sjal nummer två från det grönrosa-garnet.
Denna är slätstickad med ett rätstickat V i ytterkant.
Den mäter ca 195 cm mellan vingspetsarna och
ca 75 cm från mitten och upp.

SÅLD!
Ovan är ett brungulgrön-melerat garn.
Denna sjal är också rätstickad fast med en uddig kant.
Denna mäter ca 160 cm från sida till sida och
ca 50 cm från snibben och upp.

Tyckte att denna sjalen blev jättehärlig så jag håller på med en likadan.

2 kommentarer:

Anna sa...

oh va fina!:D
trevlig helg på dig!

kramkram

Smycka sa...

Tack tack!

Kramiz tebax =o)