14 november 2009

Översättning

Hopp, då har jag försökt att översätta mitt svar jag fick från sjukvården.
Jag har tydligen inte RA eller så.
Jag har migrerande altralgier som tydligen en hel del svenskar har enligt nätet.
Har även hereritet av RA och även fibromyalgi (har jag ingen aning om).
Vet att min lilla Momo har RA eller något liknande så fibron kanske ligger nära här.

Enligt remissens text och formulering säger reumatologen att det inte finns någon anledning till utredning.

Ja, ja, jag får vällan stå ut då! *suck* Ska läsa lite till på nätet.

5 kommentarer:

Marianne sa...

Läste häromdagen på kostdoktorn.se om D-vitamin. Kolla lite där, tyckte mig förstå att ev. fibro mm kan uppkomma av brist på D-vitamin. Kanske värt att kolla upp mera?

Smycka sa...

Tack Marianne! Får läsa där också. =o)

Cicki sa...

Som jag skrivit privat till dig så ska du inte nöja dig med beskedet om att ingen utredning behövs. Det gör det visst det. RA och fibro tillhör samma "familj" så att säga.

Eva sa...

Håller med föregående talare !
Nöj dej inte med det svaret,jag testades tre ggr innan jag fick min diagnos. Bechtrew=en reumatisk sjukdom som sitter mest i nacke bröstrygg höfter o fotleder.
som sagt det finns en hel uppsjö av reumatiska sjukdomar.
Så STÅ PÅ DEJ Tjejen !

Tackar! jag växer av berömmet/Kram!

Sunna sa...

Men jag känner även lite vad skönt, det kunde ha blivit en riktig dyster diagnos. Enl. remissens svar blir dina muskler överansträngda och ger dessa symptom liknande ra och fibro eller fattar jag fel? kan det inte vara så att du måste se över lite annat runt omkring dig? Vårda dig själv bättre, kram