18 november 2009

Visst är jag glad! =o)

Visst är jag glad att det inte har upptäckts något RA eller annat.
Men det känns som att det skulle vara lättare att "acceptera" min värk om jag visste vad det berodde på. Skulle också kännas mycket lättare om jag visste vad jag kunde göra för att underlätta värken. Helt enkelt få ett namn eller något.

Känns också som att den läkare som skickade min remiss motarbetat mig redan från början.
DET känns inget roligt! När jag pratade med henne i telefon lät hon nedlåtande och sa: -Den värken du beskriver är det många kvinnor som har så du är inte ensam. Det är bara att acceptera! Det svaret tycker inte jag är ok! Hon har inte ens tittat/känt på mig över huvud taget! Sen var jag bara jobbig när jag ville ha remissen till röntgen och ännu jobbigare när jag ville ha en remiss till reumatologen.

I remissen som hon skrev känns det som om hon skriver:
Patienten överdriver och behöver inte utredas alls! Skicka svaret till henne själva så slipper jag.

Därför är jag negativ till vad denna läkare skriver!

8 kommentarer:

Cicki sa...

Du ska inte acceptera hennes sätt att behandla dig. Du har ju rätt att byta läkare samt att få en "second opinion". Det som är så jobbigt är att man tyvärr ibland måste vara frisk för att orka strida för sin sjukdom. Du kan aldrig få rätt behandling, typ sjukgymnastik och liknande, om man inte vet vad det är som är fel.

Evfa/Nystverket sa...

Stackare, obestämd värk är inte roligt. Jag tycker alltid det är bättre att veta vad som är fel även om det är en allvarlig sjukdom (jag vet vad jag pratar om) då kan man ju ta tag i problemet och göra något åt det. Jag tycker också du borde gå till en annan läkare.

Eva sa...

Du ska inte låta din läkare få sista ordet.mycke bättre att dom erkänner att dom inte kan och hellre skicka dej till Rematologen
Det är bara du som känner hur ont du har ingen annan!
Stå på dej !

Kram!

Sunna sa...

Du har inte möjlighet att få en annan läkare för hon verkar ju inte klok

Pärlmudden sa...

Har för mig att man kan söka till reumatologen själv numera utan remiss..... Ska höra med dem när jag ringer om förnyat recept nästa vecka.
Sköt om dig vännen min. Förlåt att jag varit "gömd" ett tag, men du vet hur det är när man inte mår bra....
KRAM

Nina BF sa...

Å vilket svin!!! Du får lov att slå henne! Kolla upp med vårdens ansvarsnämnd om inte du kan få henne prickad! Just sånt ska man inte behöva ta emot. Kärringjävel är väl ett milt uttryck... Kram

Bluewhiskey sa...

Suckar.. Första gången jag sökte för min värk fick jag höra att jag var för ung för att ha ont.. Sjukvården kan verkligen vara puckad! Men stå på dig. För visst är det så att det är skönare att ha ett namn på vad man har ont av, även om det inte gör värken mindre.

Smycka sa...

Cicki: Jag ska ta nya tag nästa år! STORT TACK!

Effie: Det är det jag vill, veta vad det är så jag kanske kan underlätta för mig själv. Ska kolla lite mer nästa år.

Eva: Tack! Ska kika in lite mer på andra läkare och/eller annan VC med andra läkare.

Sunna: Ska fortsätta nästa år.

Muddis: No problemas baby!

Nina: Lav ya to baby! Ska kolla läget mer nästa år!

Bluewiskey: Jo, det är ju det jag vill veta, vad jag har. Men just nu orkar jag inte tjafsa med dem. Har också varit för ung för många av mina problem.

STOR KRAM till er alla!!! =o)