31 januari 2011

Återbesök

Idag var jag på återbesök på Skövdes Kärnsjukhus, KSS.
Det var intressant!
Dr Viklund som är jättetrevlig sa att jag inte skulle ha min ortros längre. *läksigt*
Sen sa han att han sjukskriver mig ytterligare 6 veckor. *hövva*
Och att en ny operation kommer att planeras in för att ta bort
ställskruven om 14 dagar 3 veckor.
Han tyckte också att allt såg bra ut.
Är dock fortfarande svullen men det kommer tydligen att
gå ner när jag kan röra min fot lite mer.

Sen fick jag besöka sjukgymnasten Ola som också är jättetrevlig.
Han visade mig nya övningar och testade mig att
stå på min fot med hjälp av kryckorna. *aaaah* *kan ju ramla ju* ;)
Sen sa han att jag skulle kontakta en sjukgymnast för
att få komma dit om ca 3 veckor och få fler övningar.
Det var bra om jag forsatte ha stödtuben om foten/benet,
men jag kunde även ha stödstrumpa för att hjälpa svullnaden.
Sjukgymnast Ola sa också att jag kommer troligen att svullna
upp mer nu när jag försöker röra på foten,
men när jag får igång vaden mer så kommer även
svullnaden att gå ner.

Jag tog faktiskt på mig min ortros när jag åkte från KSS,
men när jag kom hem åkte den av.
Kom även på att jag fått ett par stödstrumpor från min
syster Nettan som min Bea hittade i min strumlåda.
Så nu har jag en snygg SVART stödstrumpa på mig. =oD

Min andra dotter Erica, Jonny och jag for och handlade
till Beas "kalas" imorgon.
Från och med imorgon har vi bara en "slav" kvar och
det är Erica. Bea blir också myndig imorgon. *skrattar*
Kommer att missa årets första stickcafé på
Emmas, men hoppas ni klarar er lika bra utan mig. *skrattar*

10 kommentarer:

mary-ann sa...

skönt för deg att det går framåt nu :) och dotter kan användas som slav så länge hon bor hemma...hihi

Smycka sa...

Tack! Jo, jag får använda även Bea ett tag till säger hon. *skrattar* De är så rara mina barn! =oD

Marianne sa...

Skönt att det såg bra ut, då är du snart på benen igen :)

Rosenvante sa...

Gu så skönt eller hur? Då börjar nedräkningen nu då, härligt.
På måndag ska mitt gips av och mina stygn tas, men om jag fattade rätt av den danska läkaren ska jag gipsas igen sen i tre veckor till. Kan väl vara lika bra så som jag dräller ikull och slår i foten i allt i min väg. :(
Vet du, det enda man kan beklaga är ju att det är vinter nu och inte härlig vår så man kan sitta ute i solen o njuta, men man kan ju inte få allt.
Kram på dig och du, var glad att du får fortsätta utnyttja dottern sen också. Gratta henne så mycket från Tofta på den stora dagen i morgon.

Smycka sa...

Marianne: Jo, jag hoppas det! Känns lite olustig just nu, men det går nog över när man fått göra övningarna några gånger. *ler*

Rosenvante: Ja, det är jätteskönt! Känns som sagt att det går framåt. Hoppas det går bra för dig också nästa vecka. Du måste även hoppa försiktigt så du inte ramlar igen. Ja, tänk om det hade varit vårsol nu GU så skönt det hade varit att sitta på altan med stickning och en kopp kaffe! =oD

4U2 sa...

Då är det dags att börja springa! Nej då, ta det lugnt bra, gör inget förhastat!

Cicki sa...

Positivt! Det går ju åt rätt håll. Det är bra.

Smycka sa...

4U2: Ja, jag ska ta den långa turen idag! *skrattar* Lika bra att börja på en gång. *s* Nä, skynda långsamt är mitt motto just nu. =o)

Cicki: Jo, det går framåt, dock långsamt, men framåt. *ler*

Pärlmudden sa...

Klara oss o klara oss.... vi saknade dig otroligt mycket! det fattar du väl? Det är mycket tystare o mindre med gapskratt när du inte är med.
Var nu en dutti patient och träna lagom men bra.
Puss

Smycka sa...

Muddis: Försöker träna och bete mig så normalt jag kan. Men det är svårt för det är så stelt än. Kram