7 januari 2011

I did it again!

Igår åkte Husbandet, dottern som var
hemma och jag för att käka lite pizza.
När vi kom dit så skulle jag hoppa in och sätta mig men.
Tror ni inte på f-n att jag halkade
lite med ena kryckan, reflexen for iväg och lyckades sätta
ner tårna i backen! *outch*
Som tur var inte så hårt, men det gjorde ont i alla fall.

Jag sa ett väldigt väl valt ord som jag inte tänker skriva här,
OCH ordet sa jag för mig själv så ingen annan hörde. ;)
Men det gjorde jätteont! Nu flera timmar senare är det ok.
Men alla ni som ska och hoppar på kryckor nu,
HOPPA FÖRSIKTIGT!

Anledningen till att min krycka halkade är för att
när man kommer in från utsidan så blir kryckan blöt
och en blöt krycka på golv = isgata!

9 kommentarer:

Rosenvante sa...

Fy, låter inte bra det där. Du får vara lite extra försiktig nu framöver. Tur det verkade gå bra trots allt.

Smycka sa...

Jag blir ju så rastlös av att sitta still sån när jag får en chans att komma ut tar jag gärna den. Men, jag kanske ska använda min rullstol lite mer. *ler*

Cicki sa...

Har du ingen pigg på den att fälla ner. Som du kan använda utomhus och på blöta pizzeriagolv?

Nu får du ta det lugnt så du inte bryter fler armar och ben. BASTA!

Smycka sa...

Cicki: Jo, det finns ispiggar, men hoppar jag med dem inne så gör de ju hål i golvet, eller? *ler* Jo, jag ska ta det ännu mer försiktigt nu! =o)

myzpyz sa...

ojoj :(
tur det gick såpass bra ändå!
kraMyz

Inge sa...

Uj, uj. Tur att det klarade sig. Lova nu att vara försiktig i framtiden.

Smycka sa...

Myz / Inge: Lovar att jag ska vara mer försiktig! Kanske får ta med rullstolen in istället. ;)

4U2 sa...

Har med ispik vid promenader... inomhus gäller det att fälla bort dessa. Har varit med om "kryckdans".

Smycka sa...

4U2: Hade inga piggar ute. =o) Jag bröt foten när jag försökte spela fotboll. *s*