30 januari 2011

Gengåvan och Kupan

Äntligen!
Äntligen fick jag komma till Gengåvan och Kupan! =oD
Min lilla Mamsing körde mig i rullstolen och
min lilla Momo också. Vi hade väldigt trevligt!

Dessa fynd gjorde jag:
Ytterligare en låda som jag kan lägga
tyg eller garn i, ett jättesött tyg med
violer på, små gafflar, en rosa söt liten
duk och tre böcker med lite tips och mönster i.

Böckerna och den rosa lilla duken är från Röda Korsets Kupan.
De andra sakerna är från Gengåvan.

Lite närstudie på mina små gafflar och rosa duk.
Har en sådan gaffel sen tidigare.

Denna är från Kupan.

Denna är från Kupan.

Denna är från Kupan.

Vi började med Gengåvan eftersom de
öppnar kl 10 och stänger kl 13.
Efter att ha gått i ca 1 timme så tog vi en fika.
Sen fortsatte vi en liten stund till.

Efter detta gick vi till Kvantum som ligger i samma
hus och kompletterings-handlade lite till kvällen.
Efter det for vi till Maxi för att köpa en tårta.

Sen for vi till Röda Korset Kupan som har öppet 11-14.
När vi kom dit så hade snöröjningen plogat
upp snö på deras ramp, så jag fick ta med mig mina kryckor,
Mamsingen fick bära upp stolen två trappor och sen hjälpa mig.
Samma sak fick vi göra när vi skulle ner.
Men det gick bra. Efter detta besöket åkte vi hem.

Då blev det fika med lilla Svärmor med Man.
Sen kikade även LillSvåger in.
Trevligt! Sen blev det middag.
Vi blev 9 matgäster som käkade.
Vi hade väldigt trevligt!

Nu har min lilla MaMo åkit hem. =o(
Men, vi hade en mysig helg! =o)

3 kommentarer:

mary-ann sa...

är så roligt att gå på secong hand och loppis :)) man kan göra riktiga fynd.

YvvePyvve sa...

Hej!

Det där tyget med violer gillade jag verkligen :-) Jag tänker på sommar och värme och fågelkvitter och en hängmatta och... nä nu får jag nog ge upp!

Skönt att höra att du varit på Gengåvan igen. Har du möjlighet att hoppa ner till Emmas på tisdag så är nog jag där.

/YvvePyvve

Smycka sa...

mary-ann: Ja, jag älskar att kika på second hand. =o)

YvvePyvve: Ja, jag har ju inte varit på Gengåvan sen i november. Kommer inte att hoppa ner till Emmas på tisdag för min dotter fyller 18. Ni får klara er utan mig. =o)