27 september 2013

Återvinning och lite till

I morses gick Pluto och jag ner till återvinningsstationen igen.
Idag blev det en omgång med pappersförpackningar.

Tar med mig något var gång jag går ut med Pluto så slipper
jag bära ut allt i bilen och köra ner. Vilket i och för sig
vore mycket enklare, om inte annat snabbare! *hihi*

 Igår gick morgonturen ner till återvinningsstationen för att
lämna utländska burkar. 

Skrev detta på Facebook
och fick till svar att det tydligen går att panta även dem.
Man får inte lika mycket pengar som för svenska,
men i alla fall. Kan tänka mig att man får något
för att man pantar dem och inte slänger dem
i naturen.

Lunchturen igår gick också till återvinningsstationen.
Fast denna gången var det plastförpackningar som 
kastades på rätt ställe.

Min jäla mus gick ju sönder igen. Fattar inte detta!
Så ja, ja, jag köpte en ny för hela 99 kr.
Och röd! =oD

Men vad fn hjälte det när det fortfarande inte 
fungerade! *morr*
Fick "tvinga" Husbandet att pilla lite på min dator.
Och se, GUD fixade det också!
Tack kära Husbandet! < 3

Inga kommentarer: