4 oktober 2014

Lördag 4/10 Kviltad väska

Idag var vi och fikade och svärmor och svärfar.
Elvis fick en liten present av oss!

Den var SÅ rolig och han blev megatrött
efter ett tag! Din lilla tokiga chihuahua!

Idag for Husbandet och jag på Lions loppis i Skultorp
här i Skövde. Jag köpte lite tyg, det vita med blommor på.

Det andra tyget köpte jag hos Tygposten på ICA Norrmalm.
Ska ha det som foder i min väska och det är marinblått.

Nu har jag kviltat bottenplattan.

Detta är insidan.
Ser fortfarande "gammal" ut, men
det är i alla fall slätare än på stjärnpankakan!

Och här är utsidan.

Här har jag nålat fast min botten och klipper ut den.

Detta är min bottenplatta! =oD

Hett tips!
Placera inte din kaffemugg nära nålburken!

Här har jag sytt ihop min bottenplatta och "kropp".
Blev himla bra om jag får säga det själv! 

Här är axelbanden.

Insidan med foder, inneficka, nyckelband
och top cover.

Top cover från utsidan.
Har ännu ingen snodd att trä igenom.

Väskans framsida

Kanten på väskan

Ena sidan

Baksidan

Andra sidan

Väskans proportion mot människan

Denna väska har jag designat själv.
Och jag är jättestolt! =oD

Mått
Höjd: 33 cm
Bredd: 33 cm (runt om 66 cm)
Handtagen: 78 cm långa
Inneficka: 18 cm bred, 15 cm hög

God kväll!


Inga kommentarer: